איציק סעידיאן מסר בקולו: "לא צריכים יום מיוחד כדי לזכור"

ממיטתו בבית החולים, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול אגף השיקום של משרד הביטחון, סיפר על תחושותיו לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, והמליץ לחבריו פצועי ופצועות צה"ל שלא להעמיס על עצמם יותר מידי ביום הזה: "אנחנו זוכרים כל השנה" • האזינו

זמן צפייה: 00:59

ממיטתו בשיקום בבית החולים, איציק סעידאן, נכה צה"ל הסובל מפוסט טראומה שהצית עצמו מול אגף השיקום של משרד הביטחון, מספר היום (שלישי) על תחושותיו לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: "מה זה יום הזיכרון בשבילי? זה הישראליות יותר מהכל, כי כולנן בסוף בעצב הזה מחזקים אחד את השני. זה יום שעוברות הרבה רגשות ומחשבות".

סעידיאן אמר כי הוא משתתף בצער המשפחות השכולות והוסיף: "אני פונה לחבריי, פצועים ופצועות צה"ל - זה יום קשוח ואנחנו לא צריכים יום מיוחד כדי לזכור את החברים שלנו. אנחנו זוכרים אותם כל השנה. אז אני ממליץ לא להעמיס על עצמכם יותר מידי ביום הזה . תבחרו להיות יותר עם החברים הקרובים, המשפחה, תלכו לים לנשום אוויר, לראות שקיעה, לגלוש. תודה שאתם מחזקים אותי בשיקום שלי. מחבק, מחזק ואוהב אתכם".

כזכור, סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, הצית את עצמו באפריל 2021 בפתח משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. סעידיאן סובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, אז השתתף בקרב בסג'עיה שברצועת עזה‎. מאז שהשתחרר מצה"ל הוא קיים מאבקים נגד משרד הביטחון בנוגע לגובה אחוזי הנכות שקיבל.