לאחר ששבו מבריטניה: עשרות סירבו להתפנות לבידוד במלונית

בעקבות התפרצות המוטציה של נגיף הקורונה, ישראלים שחזרו מאנגליה נדרשו להיכנס לבידוד במלוניות בירושלים, אך כ-30 איש סירבו. "היינו בטוחים שהכול יהיה כרגיל - בלונדון לא שמים על זה דגש"

זמן צפייה: 05:07

עשרות ישראלים ששבו היום (ראשון) מבריטניה סירבו להתפנות מנתב"ג למלוניות בידוד בירושלים. השבים מאנגליה נדרשו לעבור למלוניות, בעקבות התפרצות המוטציה של נגיף הקורונה במדינה. יש לציין כי רוב הנוסעים הסכימו, אך כ-30 איש סירבו.

נדב שטיינברג, אחד מהישראלים שחזרו לארץ סיפר לחדשות 13 כי "היינו בטוחים שהכול יהיה כרגיל, שנלך לבידוד עצמי בבית. כשדלת המטוס נפתחה עלו חבר'ה של משרד ההגירה, לקחו לנו את הדרכונים, נכנסו לאוטובוס והועברנו לטרמינל 1".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש בקבינט: חיסונים ללא ריסון מהודק – תוספת של 2,450 מתים

ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

"סכנה לציבור": פייסבוק מחקה פרסומים כוזבים על חיסוני הקורונה

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

"בלונדון דווקא לא שמים על זה דגש, אבל לנו היה חשש גדול מאוד, כי הם הולכים בלי מסכות במקומות פתוחים ולא מקפידים גם במקומות סגורים", אמר נדב. "אנחנו מועברים מפה למלונות. לא יודע איך נסתדר כי לא תיכננו את זה מראש ואין לנו ציוד לשבועיים במלונית".

מוקדם יותר היום אישר קבינט הקורונה כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחוייבו בבידוד במלונית. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מההמוטציה החדשה של הנגיף.

ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי, כך שמי שנחת מהמדינות הללו - כבר היום נדרש להיכנס לבידוד במלוניות. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.