מוקדמות יורו 2020: ישראל סיימה בתיקו 1:1 עם מקדוניה הצפונית

החבורה בכחול לבן סיימה בתוצאה מאכזבת באצטדיון טוטו טרנר שבב"ש. זהבי העלה את הנבחרת ליתרון בדקה ה-55 מבישול נהדר של מנור סולומון, אך אריאן אדמי הבקיע כעבור 9 דקות בנגיחה ממצב נייח

זמן צפייה: 00:41

נבחרת ישראל פגשה הערב (חמישי) באצטדיון "טוטו טרנר" בבאר שבע את נבחרתה של מקדוניה הצפונית במסגרת מוקדמות אליפות אירופה שתיערך בשנת 2020. למרות התקוות שנתלו בנבחרת הישראלית, המשחק הסתיים בתיקו 1. הגול לטובת ישראל הגיע בדקה ה-55 כשערן זהבי העלה את הנבחרת ליתרון בזכות בישול של מנור סולומון. אך תשע דקות לאחר מכן הגיע השיוויון מנגיחה של אריאן אדמי המקדוני. זהבי, שכבש את שערו השמיני בטורניר, מוביל את טבלת מלכי השערים בטורניר כולו.

בישראל קיוו לשמור על המקום השני בבית ועל סיכויי ההעפלה לטורניר היורו. הנבחרת נותרה במקום השני בבית עם 8 נקודות, אך עם משחק עודף. ביום שני הנבחרת תנסה לשמור על המקום השני כאשר תצא למשחק חוץ מול סלובניה.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל: ישראל הובסה 4-0 בפולין

מוקדמות יורו 2020: ישראל ניצחה 0-3 את לטביה – שלושער לזהבי

Euro 2020 Qualifier Group G Israel V North Macedonia
ישראל נגד מקדוניה | צילום: רויטרס

המאמן אנדי הרצוג החליט לתת את אפודת השוער לאופיר מרציאנו במקומו של אריאל הרוש. אלי דסה פתח כמגן ימני, ומנור סולומון בקישור. מואנס דאבור וערן זהבי הובילו את החוד של הנבחרת. בפתיחת המשחק ישראל תקפה יותר אך לא הייתה מדויקת. ביברס נאתכו ניסה לכבוש מרחוק, אך השוער הצפון מקדוני קלט את הכדור. בדקה ה-24 נרשם רגע של מחלוקת, כאשר שער שכבש דאבור נפסל על ידי השופט בטענה לנגיעת יד של החלוץ, וזאת כשבטורניר המוקדמות לא נעשה שימוש במערכת ה-VAR.

שתי דקות לאחר מכן, בעיטה מצוינת של המקדונים מצאה את אופיר מרציאנו מוכן, והכדור נהדף לקרן. לקראת סיום המחצית הראשונה, נסטרובסקי המקדוני בעט כדור חופשי מחוץ למסגרת. הקבוצות ירדו למחצית בתיקו אפס.

המחצית השנייה נפתחה בקצת יותר התלהבות מצד השחקנים בכחול לבן, ובדקה ה-49 אלי דסה העביר את הכדור לדאבור - שתוך כדי סיבוב בעט אל הקורה והחוצה. לאורך כל הזמן הנבחרת לא הורידה את הרגל מהגז, ובדקה ה-55 היא באה על שכרה, ומי אם לא ערן זהבי העלה אותה ליתרון בדחיקה מקרוב, מבישול נהדר של הכישרון המבטיח מנור סולומון.

Euro 2020 Qualifier Group G Israel V North Macedonia
ישראל נגד מקדוניה | צילום: רויטרס

הנבחרת המשיכה ללחוץ על הגז, ומסירה של דאבור אל תוך הרחבה מצאה את דסה שפספס רק במעט את הכדור. למרות הדקות הטובות, בדקה ה-64 אצטדיון טרנר השתתק - מקדוניה הצפונית השוותה את התוצאה ל-1:1, לאחר שהבלם לואי טאהא לא סגר היטב את אריאן אדמי שנגח פנימה אחרי כדור נייח.

עד סיום המשחק, ישראל הרבתה ללחוץ על שער היריבה, והייתה קרובה לכבוש את שער הניצחון, אך בסופו של דבר הצופים שהגיעו לבאר שבע יחזרו הביתה מאוכזבים.

לאורך ההיסטוריה, הנבחרות נפגשו כחמש פעמים - ארבע פעמים ההתמודדות הסתיימה בניצחון כחול לבן, כאשר המשחק האחרון זכור כהפסד בו זרק ערן זהבי את סרט הקפטן - ועורר סערה, שאף הובילה לפרישתו מהנבחרת לפרק זמן מסוים.