הסכם בין ישראל לירדן: יתאפשרו טיסות במרחב האווירי של המדינות

רשויות התעופה של שתי המדינות חתמו לראשונה על ההסכם, שיקצר משמעותית את זמני הטיסה למדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק. המו"מ הושלם לאחר האישור לטוס מעל סעודיה. "פורצים גבולות חדשים"

זמן צפייה: 00:52

ישראל וירדן חתמו היום (חמישי) על הסכם תעופה היסטורי, המאפשר לראשונה טיסות במרחב האווירי של שתי המדינות. ההסכם יקצר משמעותית את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק לאירופה ולצפון אמריקה, יביא לחיסכון ניכר בדלק ויפחית את פליטת המזהמים.

המשא ומתן לקראת המהלך החל כבר לפני כמה שנים, אך הואץ והושלם לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירות, וקבלת האישור לטיסות מישראל מעל שמי סעודיה.

על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "שוב אנו פורצים גבולות חדשים, והפעם באוויר. בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב. אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי. אני מקווה כי בקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות".

עוד בחדשות 13:

ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

לאחר שהתבטא נגד חרדים: מנהל ביה"ח "מעייני הישועה" התפטר

5% פיתחו נוגדנים לקורונה – ישראל רחוקה מ"חסינות עדר"

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

בחודש שעבר הודיעה סעודיה כי תאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לכל המדינות בעולם, כולל ישראל, לעבור מעל שטחה. זאת , ברקע הטיסה ההיסטורית של המשלחת הישראלית לאבו דאבי שעברה מעל סעודיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההודעה ואמר כי "זו פריצת דרך ענקית נוספת. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

"זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים", הוסיף נתניהו. "בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת".