ברברה סטרייסנד היא כלת פרס בראשית: "גאה במורשת היהודית שלי"

בטקס שיתקיים בלוס אנג'לס בחודש אוקטובר לרגל עשר שנים להיווסדו, הזמרת והשחקנית האמריקנית תקבל את הפרס שכונה "הנובל היהודי". מייסד ויו"ר קרן הפרס אמר: "לפילנתרופיה החדשנית של ברברה הייתה השפעה משמעותית בכל כך הרבה תחומים"

ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

קרן פרס בראשית הכריזה היום (שני) על הזמרת והשחקנית האמריקנית האייקונית ברברה סטרייסנד ככלת פרס בראשית, לרגל עשר שנים להיווסדו. הפרס יוענק לה בטקס שיתקיים בלוס אנג'לס באוקטובר 2023. הטקס יתקיים בדיוק עשר שנים לאחר ההכרזה על מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, כחתן פרס בראשית הראשון.

סטרייסנד מסרה כי היא "מאושרת על הזכות לקבל את פרס בראשית המיוחד לציון 10 שנים ולשתף פעולה עם קרן פרס בראשית, ויחד לתמוך בארגונים שפועלים לתקן את החברה ואת האנושות. אני מאוד גאה במורשת היהודית שלי, וערכי "תיקון העולם" תמיד היו קרובים לליבי. אני מקווה להצטרף לרבים אחרים ולעורר השראה במחויבותם לבנות עולם טוב יותר".

פרס בראשית, שכונה על ידי מגזין TIME "פרס הנובל היהודי" הוא פרס שנתי שנועד להעלות על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. מדי שנה נבחרים זוכים וזוכות על בסיס הישגים מקצועיים חסרי תקדים, תרומתם לאנושות, ומחויבותם לערכים יהודיים.

כמיטב המסורת בת 10 השנים שקבע חתן הפרס הראשון מייקל בלומברג, סטרייסנד ביקשה מקרן פרס בראשית להפנות את כספי הפרס (בסך מיליון דולר) לארגונים ללא מטרות רווח הפועלים בארבעה תחומים: סיוע הומניטרי לאנשי אוקראינה, הגנה על הסביבה, קידום בריאות האישה, ומאבק בדיסאינפורמציה בתקשורת.

לרגל ההודעה, רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג מסרה היום: "ברברה סטרייסנד היא לא רק מושא להערצה אישי שלי, וזמרת ושחקנית נפלאה, אלא גם פורצת דרך בתעשיית הבידור והקולנוע - השראה לנשים ברחבי העולם. ידידה אמיתית של ישראל, מנהיגה למופת במישור היהודי וזכויות האדם – היא ההגדרה של אשת חיל!".

ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד | צילום: יח''צ

ברברה סטרייסנד נולדה בברוקלין לבית יהודי דתי ולמדה במסגרת אורתודוקסית לבנות. את החינוך היהודי, הידע וגאוותה במוצאה הפגינה כשגילמה דמויות יהודיות ברבים מסרטיה. סטרייסנד זכתה להכרה בינלאומית כסמל בתחומי בידור רבים, זכתה להצלחה חסרת תקדים כזמרת, שחקנית, במאית, מפיקה, תסריטאית, סופרת וכותבת שירים. היא אחת מ-23 האנשים - ביניהם שמונה נשים – שהגיעו למעמד EGOT המכובד (זוכי פרסי האמי, גראמי, אוסקר וטוני).