חידון התנ"ך ומטס בשמי הארץ: כל אירועי יום העצמאות ה-71

בבוקר נערך בבית הנשיא אירוע "כל ישראל מירושלים" שכלל את טקס החיילים המצטיינים. בהמשך, התקיים חידון התנ"ך העולמי לנוער ומטס חיל האוויר המסורתי מעל יישובים רבים ברחבי הארץ

זמן צפייה: 04:18

אירועים רבים התקיימו היום (חמישי) ברחבי הארץ לרגל יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. אירוע "כל ישראל מירושלים" נערך בבית הנשיא, חידון התנ"ך העולמי לנוער נערך בירושלים, ומטס ההצדעה המפורסם של חיל האוויר - למדינת ישראל ולאזרחיה, עבר מעל יישובים רבים ברחבי הארץ. כמו כן, טקס חלוקת פרסי ישראל יתקיים הערב בירושלים גם כן.

בשעה 9:30 נפתח אירוע "כל ישראל מירושלים" בבית הנשיא, זו השנה החמישית ברציפות. בטקס הופיעו שמעון בוסקילה, מאיה בוסקילה בליווי העבריים מדימונה, וציפי שביט. כמו כן, הופיעו הלהקות הצבאיות בביצוע מחרוזת משיריו של יגאל בשן כמחווה מיוחדת. באירוע נערך גם טקס החיילים המצטיינים בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה. הטקס נפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא. את האירוע הנחתה רותם אבוהב.

בשעה 11:00 נפתח חידון התנ"ך העולמי לנוער בירושלים. מטרתיו המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך הן לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. זאת, מתוך הרצון שהחידון יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ"ך במערכת החינוך. יונתן ויסמן מירושלים, תלמיד ישיבת "דגל ירושלים" - זכה בחידון. במקום השני סיים בנימין כלחמירו, מישיבת קושנר בניו ג'רזי שבארצות הברית, ובמקום השלישי ירין בר, תלמיד מקיף ז' רביבים.

נתניהו בנאומו בחידון התנך, שהופרע על ידי מפגינים נגד מכירת נשק למשטרים המואשמים בטיהור אתני
נתניהו בנאומו בחידון התנך, שהופרע על ידי מפגינים נגד מכירת נשק למשטרים המואשמים בטיהור אתני | צילום: הטלוויזיה החינוכית

ראש הממשלה נתניהו אמר באירוע כי "בחודש שעבר ידענו התרגשות עצומה, החללית 'בראשית' הייתה במרחק נגיעה מהירח. לחללית הוצמדה לוחית עם דגל ישראל ועם הכתוב 'עם ישראל חי'. כשהגיעו להציג את הפרויקט, השאלה הראשונה שלי הייתה 'מה עם התנ"ך?'. אמרו לי שיש שם תנ"ך דיגיטלי שנישא עם החללית לחלל. אנחנו נשלח את החללית שוב, ייתכן שעם ספר קטן - אני רוצה שהתנ"ך ינחת על הירח. מדינת ישראל הולכת להגיע לירח".

"מעט מאוד מדינות הקיפו את הירח והגיעו אליו, שלוש מעצמות נחתו שם ואנחנו רוצים להיות הרביעית. איך אנחנו מנסים להשיג הישגים של אוכולסיות ענקיות? אנחנו עושים את זה בזכות היוזמה, הנחישות, התעוזה והרוח - שבאה מהתנ"ך. הרוח באה מהתנ"ך משום שאין משמעות אחרת למסע הכביר שעשינו לחזור למולדתנו אם לא היינו נישאים לגבי האמונה, המורשת הגעגעועים לחזור למולדת".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: גור דותן

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "על מדינת ישראל לפעול בכל העוצמה כדי להציל את בני העם היהודי בעולם מפני התבוללות ואנטישמיות. במשך 70 שנותיה הייתה מדינת ישראל הפרויקט של העם היהודי, עכשיו עלינו לדאוג שהעם היהודי יהיה הפרויקט של מדינת ישראל. שלא יהיה ספק - יהודי, כל יהודי, צריך לחיות בישראל. זה מימוש החזון הציוני, ועלינו לפעול לכך. אך באותה נשימה עלינו לחזק את היהודים שבחרו להישאר במקומם. כלל היסוד שלנו הוא 'כל ישראל ערבים זה לזה'".

בשעה 19:30 יתקיים טקס הענקת פרס ישראל בירושלים, ובו יוענקו הפרסים לאזרחים ישראלים שהצטיינו בתחומם - לאחר שנבחרו על ידי ועדת שופטים ציבורית ובחירתם אושרה על ידי שר החינוך.

מטס חיל האוויר ביום העצמאות
מטס חיל האוויר ביום העצמאות | צילום: רויטרס

לאורך היום, התקיים מטס הצדעה למדינת ישראל ולאזרחיה. השנה, הוחלט בחיל האוויר לקיים מטס הצדעה נוסף לתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום. המטס עבר מעל יישובי הדרום וביטא את הערכת צה"ל לתושבים על עמידתם האיתנה והחוסן שהפגינו בימי הלחימה האחרונים ולאורך השנים. המטס חלף מעל עשרות ערים וביצע מופעים אוויריים מעל בסיסי חיל האוויר הפתוחים לקהל הרחב בבסיסים: רמת-דוד, תל-נוף, הטכני בחיפה ומוזיאון חיל האוויר בחצרים.

מטס יום העצמאות

בין השעות 13:30-09:30 ערך חיל האוויר מטס בשילוב הישט זרוע הים, שבו לקחו חלק מטוסי קרב מסוג "אדיר" (F-35I) ,"סופה" (F-16I), "לביא" (M-346), "ברק" (F-16) ו"בז" (F-15), מסוקי קרב מסוג "פתן", מסוקי סער מסוג "ינשוף", "יסעור" ו"עטלף" ומטוסי תובלה מסוג "ראם", "שמשון", ו-"נחשון". בנוסף, במטס ישולבו מסוקי משטרת ישראל ומטוסי כיבוי.

מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר
מטס חיה''א
מטס חיה''א
מטס
מטס
מטס
מטס