הנשיא הרצוג בביקור בקיבוץ בארי: "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום"

נשיא המדינה ביקר בקיבוץ שספג את האבדות הרבות ביותר מבין יישובי עוטף עזה במהלך מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי החמאס, חנך את פתיחתו המחודשת של מפעל הדפוס ואמר: "שום דבר לא ישבור אותנו, יש לנו חובה ענקית להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים"

זמן צפייה: 03:29

בשעה שכוחות הביטחון נכנסו ליומה התשיעי של מלחמת חרבות ברזל, נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (ראשון) בקיבוץ בארי שנחרב במתקפת הפתע של חמאס וספג את האבדות הגדולות ביותר מבין יישובי העוטף, כאשר איבד יותר מ-100 מתושביו שנרצחו, בנוסף לרבים שעדיין נעדרים. הרצוג חנך את פתיחתו המחודשת של מפעל "דפוס בארי" ואמר: "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. ומכאן אנחנו אומרים לכל העולם - שום דבר לא ישבור אותנו. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן".

הרצוג ביקר בבתים שנחרבו במתקפת של חמאס, וחיזק את הלוחמים הפועלים במרחב כעת. "האדמה הזו רוויית דם", אמר הנשיא, "היו פה חיים, יש לנו חובה ענקית להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים. זה נורא לראות את המקום הזה. אנחנו רואים את עוצמת האכזריות המפלצתית מעוררת הפלצות של האויב. אנחנו צריכים להבין שהאויב הזה חייב לבוא על עונשו במלוא החומרה. יש לחסל את האויב הזה במלוא העוצמה".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

"מתוך השכול, הדמע, הכאב הנורא והאפלה שבתוכה נמצא היישוב הזה, וכל היישובים מסביב - מכאן אנחנו אומרים לכל העולם כולו ׳שום דבר לא ישבור אותנו׳", הוסיף הנשיא, "מפעל 'דפוס בארי' הוא התפארת, מקור הגאווה של קיבוץ בארי. בן, מנהל המפעל נמצא פה כדי להחזיר את המכונות לפעולה, וכדי לומר לעולם: אנחנו פה ואנחנו לא יוצאים מפה. נחזיר את החיים למסלולם לאט ובטוח ונחזור להוכיח לעולם כולו, וגם לאויבנו - לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חי".