בעזרת AI ובשיתוף שורדי שבי: פרויקט ההסברה החדש יוצא לדרך

ברקע חידוש המשא ומתן לעסקה ובמלאת תשעה חודשים לטבח 7 באוקטובר, הושק פרויקט הסברה חדש בשם 'Remember', שנוצר כולו בעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית ובשיתוף שורדי השבי בעזה. "הגענו לרגע האמת – חיים או מוות. הפרויקט נועד לזעזע את מנהיגי ואזרחי העולם - ובכך ללחוץ לקידום עסקה"

זמן צפייה: 01:38

במלאת תשעה חודשים לטבח 7 באוקטובר, ברקע חידוש המו"מ לעסקה: פרויקט הסברה חדש בשיתוף שורדי השבי בעזה, שנוצר כולו בעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית, הושק היום (ראשון) לראשונה - על מנת לקדם את המאמצים להגעה לעסקה. הפרויקט, 'Remember', מדמה בצורה ויזואלית ומוחשית את העדויות הקשות של החטופים ששוחררו משבי חמאס.

"הפרויקט נוצר מתוך ההבנה שההסברה נחוצה מאי פעם, בעת התנעה מחודשת של שיחות המו"מ לשחרור החטופות והחטופים, ונועד לזעזע את מנהיגי ואזרחי העולם ובכך ללחוץ לקידום עסקה. העולם ייחשף באופן ויזואלי לרגעים הקשים והמחרידים ביותר של החטופות והחטופים בשבי", נמסר מיוצרי הפרויקט, שהדגישו: "הגענו לרגע האמת – חיים או מוות. כל מנהגי העולם, כולל המנהיגים שלנו בישראל, חייבים להבין את המשמעות של קריסת המו"מ. קוראים לכל אזרחי ישראל להתגייס ולשתף".

עוד נמסר כי "לאורך תקופת המשא ומתן, מדי מספר ימים יפורסם סרטון נוסף שיזעק את זעקת החטופים הנמקים במנהרות החמאס ואינם יכולים לזעוק. כלל הסרטונים שיפורסמו ישמרו בארכיון מיוחד באתר אינטרנט שהוקם לטובת הפרויקט וכתובתו תפורסם בקרוב". שתי העדויות הראשונות שפורסמו הן של אלה אליקים בת ה-8 שנחטפה יחד עם אחותה דפנה מנחל עוז, ושל איתן יהלומי בן ה-12 שנחטף מניר עוז, וששוחררו בעסקת הפעימות.

חטופים אלה אליקים איתן יהלומי עזה חמאס מחבל פרויקט ההסברה 'Remember'
פרויקט ההסברה 'Remember' | צילום: פרויקט 'Remember', קבוצת רוזנבאום תקשורת
חטופים אלה אליקים איתן יהלומי עזה חמאס מחבל פרויקט ההסברה 'Remember'
פרויקט ההסברה 'Remember' | צילום: פרויקט 'Remember', קבוצת רוזנבאום תקשורת

בעדותו, איתן סיפר בכאב: "המחבלים הכריחו אותי לראות סרטוני זוועות מ-7 באוקטובר - סרטונים שאף אחד לא אמור לראות. אם מישהו מהילדים החטופים בכה, המחבל כיוון לעברו אקדח וצרח עליו לשתוק". אלה נשמעה אומרת בסרטון כי "כשהכניסו אותי לבית בו הוחזקתי, ראיתי נשק והתחלתי לבכות. פחדתי שהם הולכים להרוג אותנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407071552' autoplay='0' credit='פרויקט 'Remember', קבוצת רוזנבאום תקשורת' desc='עדותו של איתן יהלומי' poster='' kid='1_vqolr1du' duration='81']

יוצר הפרויקט עופר רוזנבאום, בעלי קבוצת רוזנבאום תקשורת: "פרויקט 'Remember' שנעשה בשיתוף שורדות ושורדי השבי, מושק דווקא היום כדי להעביר מסר חד וברור לכל מנהגי העולם, כולל המנהיגים שלנו בישראל, מה המשמעות של קריסת המו"מ. אנחנו מודים לשורדות ושורדי השבי על התגייסותם למרות הקשיים בכדי להשיב לישראל את אלו שנותרו מאחור".