3 חודשים לאחר "שומר החומות": תוקן הממ"ד שבו נהרג עידו אביגל

לאחר שנקבע כי חלונות החדר בשדרות שבו נהרג בן ה-5 מרסיסי רקטה לא היו בתקן הנדרש, המדינה החליפה אותם במיגון נרחב יותר. עם זאת, החלונות מוחלפים - אך התושבים הם אלה שמשלמים

זמן צפייה: 04:15

שלושה חודשים לאחר מבצע "שומר החומות", תוקן הבוקר (שני) הממ"ד שבו נהרג עידו אביגל מרסיסי רקטה שחדרו אל החדר, כך שהחלונות בחדר הוחלפו במיגון נרחב יותר. עם זאת, רק החלונות של הבניינים שנפגעו באזור הוחלפו. אחד הדיירים בבניין בירך על השינוי שהתבצע ואמר כי "בא לציון גואל, שלושה חודשים היינו ללא כל הגנה ועם חלונות ממ"ד מלאי רסיסים".

כזכור, תחקיר ראשוני שביצע פיקוד העורף קבע כי חלונות החדר בשדרות שבו נהרג בן ה-5 מרסיסי רקטה לא היו בתקן הנדרש. חלון הממ"ד שבו שהה אביגל עם בני משפחתו היה תקין - אולם הרסיס שהרג אותו הצליח בכל זאת לחדור אותו, בשל הזווית והעוצמה. בשל כך, נבחנה האפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף.

עידו אביגל בן ה-5, נהרג מרסיס של רקטה בשדרות
עידו אביגל בן ה-5 והחור בחלון כתוצאה מרסיס של רקטה

חלונות הממ"ד הוחלפו – תושבי שדרות שביתם נפגע ישלמו

בהמלצת פיקוד העורף ולאחר בחינת האיומים החדשים מרצועת עזה הוחלט שהמיגון הבטוח ביותר הוא חלון ממ"ד בעובי של 32 מ"מ, אלא שלחדשות 13 נודע כי מי שמשלם על החלפת המיגון אלה הם התושבים עצמם, כאשר המדינה אישרה החלפת מיגון בחינם רק לחלון בעובי של 24 מ"מ.

לכן, עד שיאושר המיגון המלא, התושבים יתבקשו לשלם את ההפרש בסך 1,190 שקלים. במס רכוש הבטיחו להם שאחרי שהמיגון יאושר במכון התקנים בעוד כחודש וחצי עד חודשיים הם יזוכו על הסכום ששילמו.

חשוב להדגיש שבשלב זה, חלונות הממ"ד מוחלפים רק בבתים שנפגעו. כך שגם בבניינים שספגו את הפגיעות הקשות החלונות לא יוחלפו בשלב זה והדיירים יצטרכו להמשיך והתכופף מתחת לחלון כשנשמעת התרעת צבע אדום.