נכנסים לסגר מוחלט: אלו המקומות שבהם יוצבו מחסומי המשטרה

בהתאם לתקנות שעת החירום לחג הפסח שיסתיימו בשישי בבוקר, לפיהן המעבר בין ערים אסור, יוקמו 45 מחסומים בכבישים מרכזיים והמשטרה אף תגביר את הפיקוח ברחבי הארץ

זמן צפייה: 03:01

עוצר בליל הסדר: בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת החירום בחג הפסח, שיסתיימו ביום שישי בבוקר, שאוסרות מעבר בין ערים, יוקמו בצירים המרכזיים במדינה 45 מחסומים. מדוברות המשטרה נמסר כי כוחות ביטחון מתוגברים ייפרסו ברחבי הארץ ויפקחו על האכיפה.

נקודות חסימות הכבישים בחג הפסח
נקודות חסימות הכבישים בחג הפסח | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את תקנות החירום להגבלת התנועה לקראת חג הפסח. במסגרת התקנות, הערב משעה 19:00 יחל סגר שבמסגרתו תיאסר יציאה מהעיר המגורים ומעבר בין עיר לעיר. בירושלים יחול איסור לעבור מרובע לרובע. משלוחי מזון מוכן יוכלו להימשך עד מחר ב-15:00.

החל ממחר בשעה 15:00 יחל עוצר, שבמסגרתו חל איסור על יציאה למרחק של יותר ממאה מטרים מהבית, עד יום חמישי בשעה 07:00 בבוקר. לאחר מכן, עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר, ישוב הסגר ותיאסר תנועה בין ערים בלבד. החל משישי בבוקר יוחזרו ההגבלות הקיימות היום.

לאורך כלל הזמן הזה, מהיום בשעה 20:00 בערב ועד ליום שישי בשעה 07:00 בבוקר, יחול איסור על הפעלת תחבורה ציבורית כולל טיסות נוסעים בינלאומיות. משרד הבריאות הבהיר כי מותר לצאת מהבית על מנת לסייע לאדם עם מגבלה רפואית או מצוקה. הסעה לעיר אחרת אינה מותרת כשלעצמה. ילדים להוריד גרושים יוכלו לעבור בין ההורים במהלך החג.

נהגי מוניות יוכלו לעבוד כרגיל, האחריות במקרה של נסיעה שלא לצורך תיפול על הנוסע. בד בבד, מתיעוד ממצלמות נתיבי ישראל עולה כי שעות לפני תחילת הסגר - נרשמת תנועה ערה ועומסים בכבישים, גידול של 45% לעומת התנועה בשגרה.