"יום היסטורי": פתרון משרד התחבורה למשבר נהגי האוטובוס

משבר התחבורה הציבורית בישראל הולך ומחריף כשבמרכזו מחסור של כ-7,000 נהגי כלים כבדים, אוטובוסים ומשאיות. לאחר שמשרד התחבורה לא הצליח לגייס נהגים חדשים, כעת הוא פועל לאסדרת מקצוע הנהג ברישיון הרכב כדי למתג אותו כמקצוע מועדף. איגוד נהגי האוטובוסים: "רגע היסטורי"

.אוטובוס
אוטובוס בדרום הארץ, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר 75 שנים שבהם נהגי האוטובוסים והמשאיות במדינת ישראל לא הוכרו כנהגים מקצועיים, משרד התחבורה עדכן היום (רביעי) כי הגיש בקשה למשרד העבודה להכיר בנהגים כמקצוע מוסדר. במשרד התחבורה מאמינים שההכרה תשפר את תדמית הנהגים בעיני הציבור ותסייע לפתרון המשבר בתחבורה הציבורית בישראל. יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון: "יום היסטורי וחשוב".

המהלך להכרה בנהגים החל בפגישתם של יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי עם שרת התחבורה מירי רגב בחודש מאי השנה ולאור פעילותו של ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מאז הקמתו לפני 5 שנים.

במכתב, שנשלח על ידי ראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה אבנר פלור וסגנית מנהלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נעה אבירם, נכתב כי: "מדינת ישראל תצטרף בכך לרשימת מדינות רבות בעולם אשר מכירות במקצוע נהג רכב כבד. במדינות אלה, למשל באיחוד האירופי, קיימת תוכניות הכשרה מקצועיות לנהגים, הגדרות אתיות לגבי חובותיו וזכויותיו של הנהג, תקנות המגדירות את תפקידיו של הנהג המקצועי, חובת השתלמויות תקופתיות בנושאים שונים ובהם בטיחות ונהיגה ירוקה".

השרה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

ראשי משרד התחבורה הדגישו כי הדבר יעזור לשיפור תדמית הנהג בעיניי הציבור. לדבריהם: "תחושה כי ניתן לסמוך על נהג רכב כבד כי הוכשר להיות בעל מקצוע אמין שמכבד את משתמשי הדרך האחרים ויש מי שמפקח על התנהגותו בכבישים ומעל הכל, יסייע לפתור את הבעיה הלאומית של המחסור בנהגים מקצועיים".

בסיום מכתבם למנהלת אגף עיסוקים במשרד העבודה, מיכל אבגנים, כתבו פלור ואבירם כי: "לאור המשבר החריף בתחום המחסור בנהגים נבקש את התערבותך הדחופה בטיפול בקשתנו להסדרת נהג רכב כבד ועיגונו ברשימת המקצועות".

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון, הגיב: "מדובר ביום היסטורי וחשוב לא רק עבור אלפי נהגי האוטובוסים אלא עבור מאות אלפי אזרחי ישראל אשר משתמשים בתחבורה הציבורית בכל יום. כעת, יש לפעול להאצת הליך זה ולהכיר בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור. רק כך יוכל להיות שינוי אמיתי בענף התחבורה הציבורית".