הנשיא הרצוג: "חידלו מהאשמות בבגידה או בשנאת ישראל"

נשיא המדינה נאם באירוע לציון יום האחדות והתייחס לקיטוב ולשימוש במילים כדי להשמיע ביקורת חריפה: "יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו. גם הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל - קווים אדומים שאסור לחצות"

יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הערב (שלישי) באירוע לציון יום האחדות. במסגרת נאומו הפציר הנשיא להפסיק להשתמש במילים בוטות ולהמשיך בקיטוב שמתרחש בעם.

"יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו ויש ביטויים שאי אפשר לסבול", אמר הרצוג. "לא בפוליטיקה, לא במרחב הציבורי, לא בתקשורת. אני פונה לאזרחיות ואזרחי ישראל, ובמיוחד למערכת הפוליטית והציבורית שלנו, ומבקש בכל לשון: חִידְלוּ".

עוד אמר הרצוג: "האשמות בבגידה, או בשנאת ישראל, העלבת אזרח או קבוצה בשל אמונתם ואורח חייהם; או חלילה, ואני לא מאמין שצריך בכלל להגיד את זה, הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל – הן קווים אדומים שאסור לחצות".

במהלך נאומו הוסיף הנשיא כי "לפני כמעט שנה, כשהושבעתי לתפקידי כנשיא, הבטחתי שהאתגר של בנין 'מרחב של הסכמה' במדינת ישראל, העמקת היסודות המשותפים, ופיתוח הבסיס לחיים שלנו יחד יעמדו בראש סדר העדיפויות שלי כנשיא. מאז אין יום שבו אינני עוסק באתגרים האלה. אבל היום הוא יום מיוחד. היום, ביום האחדות, כולנו מתעסקים בזה. היום כולנו שואלים את עצמנו איך אנחנו ממשיכים להשמיע קולות שונים, אבל עושים את זה יחד".