אלפים בהפגנת תמיכה מול ביתו של אהרן ברק - שבכה בשירת "התקווה"

לאחר שאמש הגיעו מאות מפגינים תומכי המהפכה משפטית לביתו של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק למחאה נגדו בעקבות קריאתו להמשיך במאבק נגד המהפכה המשפטית, הערב אלפים הגיעו על מנת להביע תמיכה בברק מחוץ לביתו, שם הוא יצא אל המוחים, שר יחד עימם את ההמנון - ובכה

זמן צפייה: 00:11

לאחר שאמש הגיעו מאות מפגינים תומכי המהפכה משפטית לביתו של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק למחאה נגדו בעקבות קריאתו להמשיך במאבק נגד המהפכה המשפטית, הערב (חמישי) כ-4,000 איש הגיעו על מנת להביע תמיכה בברק מחוץ לביתו, שם הוא יצא אל המוחים, שר יחד עימם את "התקווה" - ובכה.

"אתם לא צריכים להגיד לי תודה, אני מילאתי את חובתי", אמר ברק למפגינים. "אבל אני צריך לומר לכם תודה, כי אתם מחלאתם את זכותכם. את הזכות הכי גדולה שאני כשופט עבדתי קשה מאוד עבורה - הזכות להפגין, הזכות לומר דברים בניגוד לעמדה של השליטים. היום, כאשר העריצות של הרוב שלטת, אתם המגן. בזכות ההפגנות האלה, יהיה בכוחנו לעצור את העריצות הזאת. היום מפגינים אלפים, אני מקווה שזה ילך ויגדל ושנראה גם מיליונים ברחובות. תודה רבה".

כאמור אמש הגיעו מאות להפגנה סוערת מול ביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, והוא הגיב הערב בריאיון למהדורה המרכזית על המחאה, תוך שהוא מקפיד להגן על זכותם של המפגינים - אך גם מבקר את דבריהם הקשים נגדו: "יש קווים אדומים מסוימים של החברה הישראלית, את השואה לא צריך להכניס לזה, להזכיר לי את זה - במיוחד אחרי יום השואה".

אהרן ברק
אהרן ברק | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הייתי בבית, אני ואשתי שמענו את הצעקות, היה קשה לדעת מה בדיוק הם רוצים". סיפר ברק, והתעקש כאמור על זכותם של הפגינים לעשות זאת. "יש להם זכות חוקתית שאני כתבתי עליה הרבה. עד כמה שהדברים האלו נוגדים את דעתי - חופש הביטוי הוא גם דברים קשים לשמיעה".