"חשיבות ערכית": עיריית ת"א חילקה לבתי ספר תמונה של אסתר חיות

ראש העיר חולדאי צייץ כי לבתי ספר בתל אביב חולקו תמונות של נשיאת בית המשפט העליון וכן תדפיסים של מגילת העצמאות "כעיר שמקדמת את ערכי הדמוקרטיה". עוד הוסיף: "יש לכך גם משמעות מגדרית – להמחיש לבנות הכיתה שהכל אפשרי עבורן"

Screenshot 2023 04 16 142741
הדוגמה לתמונת נשיאת ביהמ"ש העליון ומגילת העצמאות בכיתה | צילום: מתוך טוויטר

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי העירייה חילקה לבתי הספר בעיר את תמונת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וכן תדפיס של מגילת העצמאות כדי לתלות בכיתות הלימוד לצד תמונת ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי.

חולדאי כתב כי "יש בכך גם חשיבות ערכית, כעיר שמקדמת את ערכי הדמוקרטיה, הפלורליזם ושלטון החוק. ויש לכך גם משמעות מגדרית – להמחיש לבנות הכיתה שהכל אפשרי עבורן".

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חולדאי הוא מתנגד מובהק למהפכה המשפטית ובהפגנה לפני כחודשיים אמר בריאיון לחדשות 13 כי "מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיות לדיקטטורות, כמו שקורה אצלנו. דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים".

לדברי חולדאי, "זאת ההיסטוריה של העולם. מדינות הופכות לדיקטטורות באמצעות שימוש בכלים דמוקרטיים. ראינו דברים נוראיים, כולל מאלה שאנחנו סבלנו מהם כעם. מדינות לא חוזרות להיות אחר כך דמוקרטיות, אלא בשפיכות דמים".

זמן קצר לאחר מכן, בעקבות הסערה שהתעוררה, הבהיר חולדאי את דבריו: "דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".