בתה של חנה קציר ששוחרה משבי חמאס: "היא מאושפזת במצב קשה"

כרמית פלטי קציר, בתה של חנה, סיפרה בראיון לגל"צ: "היום זה יום הולדתה של אמא שלי, היא נמצאת כרגע באשפוז במצב קשה. התפללנו לחגוג איתה. היא חזרה גם שבורת לב וגם עם בעיות קרדיולוגיות". מטה משפחות החטופים: "היעדר הטיפול הרפואי לחטופים מסכן את חייהם, וכפי שנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם. יש לפעול להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים"

חנה קציר, נחטפה מביתה בניר עוז ושוחררה אחרי 49 יום בשבי

כרמית פלטי קציר, בתה של חנה קציר ששוחררה משבי חמאס, אמרה היום (רביעי) בראיון לגלי צה"ל: "היום זה יום הולדתה של אמא שלי, היא נמצאת כרגע באשפוז במצב קשה. התפללנו לחגוג איתה. היא חזרה גם שבורת לב וגם עם בעיות קרדיולוגיות".

מקיבוץ ניר עוז נמסר בהודעה: "מצבה של חנה קציר הידרדר, והיא מאושפזת במצב קשה בבית החולים בזמן שבנה אלעד עדיין נמצא בשבי חמאס". כמו כן, נמסר ממשפחת קציר: "אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו. התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב".

חנה קציר ומשפחתה

בתוך כך, נציגי המשפחות ומטה משפחות החטופים שיגרו אמש מכתב לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה באשר למצבם הבריאותי של החטופים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס, ובו כתבו: "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי שנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם. אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים".

במכתב נכללה עדות מומחה של פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה משפחות החטופים, על סמך עדויות שחלקן נמסרו אתמול לחברי הקבינט בגוף ראשון מהשבים והשבות. פרופ' לוין כתב: "מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. היעדר טיפול הולם במחלות אלו שם אותם בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב".

פרופ' לוין הוסיף: "חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי. חלקם עברו זוועות לא אנושיות, עינויים והתעללות פיזית ו/או נפשית. הבידוד מהעולם החיצון מסכן את בריאותם, ועל סמך החטופים ששוחררו, אנו למדים שחלקם הוזנחו בצורה פושעת תוך פגיעה בצלם אנוש ובכבוד האדם".

הפגנה למען החטופים בירושלים
הפגנה למען החטופים בירושלים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חנה קציר שוחררה משבי החמאס לאחר 49 ימים, בפעימה הראשונה למתווה שחרור החטופים במסגרת הפוגת האש. היא הופיעה בסרטון שפרסם הג'יהאד האסלאמי-פלסטיני יחד עם יגיל יעקב בן ה-13, שטענו כי הם מוכנים לשחרר את שניהם "מסיבות הומניטריות". לאחר מכן, טרם שחרורה, טענו בג'יהאד האסלאמי כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית כי היא כבר לא נמצאת בין החיים.