בעלה של היולדת שחוותה גזענות בביה"ח: "הרגשנו זעזוע"

יולדת יהודייה שאושפזה בבית החולים העמק סירבה להתאשפז לצד יולדת ערבייה, וביקשה שיעבירו אותה לחדר אחר. בעלה של היולדת הערבייה אמר: "אני רק מרחם על האנשים כאלה, אנחנו אזרחים באותה מדינה - כדאי לכולנו לחיות ביחד לשלום"

מרכז רפואי העמק, עפולה
מרכז רפואי העמק, עפולה | צילום: פלאש 90

גזענות בבית החולים: יולדת יהודייה שאושפזה בבית החולים העמק הסמוך לעפולה סירבה הלילה (רביעי) לשהות בחדר לצד יולדת ערבייה, וביקשה שיעבירו את היולדת הערבייה שהייתה איתה בחדר. צוות המחלקה אמר לה כי "זו לא תוכנית לבקשתה".

בחדרי הלידה בבית החולים העמק יש יותר מיולדת אחת בחדר, ואותה יולדת יהודיה, אישה המוכרת לגורמי הרווחה, לא אהבה את העובדה כי איתה בחדר ישנה יולדת ערבייה. הבוקר בני הזוג הערבים עברו חדר לבקשתה של האישה הערבייה. מבית החולים העמק נמסר: "איננו מפרידים יולדות".

ד"ר ואסים רוק, רופא במקצועו, בעלה של היולדת הערבייה, סיפר היום לחדשות 13: "אחרי שאשתי ילדה בניתוח קיסרי הכניסו אותה לחדר במחלקת יולדות עם גברת אחרת ממוצא אחר, שלא מצא חן בעיניה שאנחנו לא שייכים לאותה קבוצה לאומית שהיא משתייכת אליה, והיא אמרה שהיא לא רוצה לשכב איתנו באותו חדר כי היא לא מרגישה בטוח. הרגשנו זעזוע"

"זה תמיד אפשרי בבתי חולים, אני רופא בעצמי, ראיתי את זה קורה לאחרים", הוסיף הבעל, "אני חושב שיש אנשים מסוימים שיש להם פחד, לא מוצדק, להיות עם אחרים, ואני רק מרחם על האנשים כאלה. אותה אישה, זה מבטא את הדעות האישיות שלה, אבל אין לה זכות לבקש מאנשים אחרים לצאת מהחדר כי זה לא בית חולים פרטי, וזה מה שבית החולים הסביר לה".

"בסופו של דבר אמרתי לאותה גברת שאנחנו לא מרגישים בנוח להיות איתה באותו חדר ואנחנו מבקשים לעבור לחדר אחר, בצורה מנומסת, וכשהיא שמעה את זה, כנראה שזה גרם לה לחשוב עוד פעם והיא שתקה. בבוקר העבירו את אשתי לחדר אחר, לבקשתה. הצוות לא שיתף פעולה עם אותה אישה".

"אנחנו אזרחים באותה מדינה", סיכם הבעל, "כדאי לכולנו לחיות ביחד בשלום, כי אין לנו מדינה אחרת או מקום אחר לגור בו וחבל, באמת חבל שרמת היחסים נמצאת בירידה. אני מאוד מאחל שלום ומאחל בריאות לכולם, וגם לאותה אישה אין לי שום דבר נגדה".