לא פוחדים מהגשם: כ-80 אלף ישראלים טיילו ברחבי הארץ

על אף הטמפרטורות הנמוכות והגשמים המקומיים שירדו, חול המועד נפתח עם כ-3,000 מבקרים במצדה ו-2,100 בגנים הלאומיים הסחנה וקיסריה. "זרימות המים בנחלים ובמפלים צפויה עוד לגבור"

זמן צפייה: 02:29

כ-80 אלף מטיילים פקדו היום (ראשון) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. זאת, על אף הטמפרטורות הנמוכות והגשמים המקומיים שירדו בצפון ובמרכז.

בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים מצדה,שלהם הגיעו כ-3,000 מטיילים, וכן גן השלושה (הסחנה) וקיסריה עם כ-2,100 בכל אחד מהם. בין שמורות הטבע בלטו מערת הנטיפים עם כ-2,100 מטיילים ועין גדי עם כ-1,900 מטיילים. כ-4,000 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים כאשר הבולטים בהם היו חניוני הלילה בגן השלושה, חאן בארות, מצדה, ממשית וחי בר יטבתה. כמו כן, תורי ענק נרשמו במעבר טאבה שבגבול ישראל ומצרים, בשל ישראלים רבים שבחרו לצאת לנפוש בסיני.

לכתבות נוספות בנושא >> 

סנפלינג, סדנאות והופעות: כל ההמלצות לטיולים בפסח

נהנים בחג: כ-70 אלף טיילו ברחבי הארץ; החרמון נפתח למבקרים

תחזית לחול המועד: היום תחול התקררות; בהמשך השבוע - חם מהרגיל

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20190421-1629' autoplay='0' credit='רשות הטבע והגנים' desc='' kid='1_81ypx5gt' duration='15'']

בתוך כך, רשות הטבע והגנים נערכת למאות אלפי מטיילים גם בימי חול המועד הקרובים. בין הפעילויות הבולטות שיתקיימו מחר ניתן למנות את "עלייה לרגל" מהגן הלאומי ציפורי, "הכפר הנבטי והשוק הססגוני" בגן הלאומי ממשית, "רוכבים על הזמן ומופע הסוסים בהיפודרום" בגן הלאומי קיסריה, "רוח מדבר" בחאן השומרוני הטוב, "להציל את ממלכת האור" בקומראן ו"מסתורי ארמון המלך" בהרודיון. פעילויות בולטות נוספות יהיו ה"עיר עבדת מתעוררת לחיים" בגן הלאומי עבדת ו"מתחת למים" בשמורת חוף האלמוגים אילת. פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.

גן לאומי ציפורי
גן לאומי ציפורי | צילום: מיטל אהרון רשות הטבע והגנים

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "חרף מזג האוויר הגשום והמעונן לפרקים היום זכינו לראות עדיין תנועת מטיילים יפה באתרים בזכות הרצון של המטיילים הרבים לנצל את ימי חול המועד והחופש לטיול בשמורות הטבע ואתרי המורשת. כבר ממחר ובימים הקרובים מזג האוויר צפוי להתבהר ולהיות אביבי יותר ואנו צופים כי תנועת המטיילים בשמורות ובגנים הלאומיים תגדל משמעותית. הגשמים של היום האחרון בצפון יגבירו עוד יותר את זרימות המים בנחלים ובמפלים באתרי המים ומומלץ יהיה לבקר בהם ולראות את הזרימות היפות מקרוב ואת הפריחה המרהיבה".

הרודיון
הרודיון | צילום: ערן קרוזאל רשות הטבע והגנים

אמש, כ-3,000 מטיילים ביקרו בגנים הלאומיים מצדה וקיסריה. בשמורות הטבע עין גדי והבניאס ביקרו כ-2,000 מטיילים בכל אחת. כמו כן, כ-2,000 מטיילים בחרו לחגוג את ליל הסדר בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, כאשר הבולטים בהם היו חניוני הלילה במצדה, חאן בארות וחורשת טל. נוסף לכך, מאות מטיילים פקדו את שמורות הטבע בערבה התיכונית וכ-1,500 איש ביקרו בפארק מוזיאון רכבת העמק באל רואי.

גן לאומי ציפורי
גן לאומי ציפורי | צילום: ניב נדיבי, רשות הטבע והגנים