הורי החטוף קראו בוועידה הדמוקרטית: "לסגור עסקה - ולסיים את הסבל"

רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין, הוריו של הרש, החטוף בעל האזרחות האמריקנית, עלו לבמת ועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו לקול קריאות "Bring Them Home" מצד עשרות אלפי הנוכחים בקהל, סיפרו על בנם ועל אירוע חטיפתו - וקראו לסגור עסקת חטופים. "זו וועידה פוליטית, אך הצורך בהחזרת הבן שלנו וכל החטופים הוא הומניטרי ולא פוליטי", אמר האב, לאחר שרעייתו סיפרה: "בננו נחטף לפני 320 ימים, ומאז אנחנו חיים בעולם אחר". מהבמה היא פנתה להרש: "תישאר חזק ותשרוד"

זמן צפייה: 04:03

320 ימים לאחר שבנם נחטף ממסיבת הנובה: רייצ'ל וג'ון, הוריו של החטוף הרש גולדברג-פולין בעל האזרחות האמריקנית, נשאו לפנות בוקר (חמישי) נאום מרגש במסגרת יומה השלישי של וועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, כשמאחוריהם מוקרנות תמונות של בנם - ועל חולצתם מודבקת הספרה 320.

רגע מצמרר במיוחד נרשם כבר עם עלייתם של רייצ'ל וג'ון לבמה, כשעשרות אלפי האנשים בקהל נעמדו על רגליהם וקראו "Bring Them Home". רייצ'ל פרצה בתגובה בבכי, בעוד שהקהל המשיך בקריאות משך רגעים ארוכים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408220842' autoplay='0' credit='' desc='ג′ון ורייצ′ל עולים לבמה לקול קריאות "Bring Them Home"' poster='' kid='1_uzgwxfb7' duration='140']

"ברגע זה 109 בני אדם יקרים מוחזקים בידי חמאס בעזה, הם יהודים, נוצרים, מוסלמים ובודהיסטים שמגיעים מ-23 מדינות", אמרה רייצ'ל בפתח דבריה, "הצעיר מבניהם הוא ילד ג'ינג'י בן שנה, והמבוגר שבהם הוא סבא בן 86".

"בין החטופים ישנם שמונה אמריקנים, ובהם בני היחיד הרש בן ה-23", המשיכה רייצ'ל, שהזכירה כי בנה, כמו סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס, נולד בעיר אוקלנד בקליפורניה. בנוגע להרש סיפרה: "הוא אדם שמח, רגוע, בעל הומור טוב וסקרן. הוא אוהב כדורגל ומטורף על פסיבלי מוזיקה. והוא גם אובססיבי לגאוגרפיה מאז שהוא היה ילד קטן".

הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
ר'ייצל פורצת בבכי בתחילת הנאום | צילום: רויטרס
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס

באשר לחטיפה בבוקר שבת השחורה, ר'ייצל סיפרה: "ב-7 באוקטובר הרש הלך עם חברו ענר לפסטיבל נובה בדרום ישראל, שהתמקד בחגיגה של אהבה, שלום ואחדות. כשרקטות החלו ליפול סביבם, הרש, ענר ו-27 צעירים נוספים תפסו מחסה במקלט קטן, אליו הגיעו מחבלים שהשליכו רימונים זמן קצר לאחר מכן. בפסטיבל הנובה נרצחו 367 אוהבי מוזיקה באותו היום".

"יד שמאל של הרש התפוצצה לפני שהוא הוכנס לטנדר ונקלח לעזה", הוסיפה, "זה היה לפני 320 ימים, ומאז אנחנו חיים בעולם אחר. כל הורה יכול לנסות ולדמיין את הסבל שאני וג'ון עוברים מאז".

הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס

ג'ון המשיך לאחר אשתו, והדגיש בפני הנוכחים: "זו וועידה פוליטית, אך הצורך בהחזרת הבן שלנו וכל החטופים היקרים הוא לא נושא פוליטי אלא הומניטרי. משפחות החטופים האמריקנים נפגשים כל כמה שבועות בוושינגטון, ואנחנו מרגישים שגם מנהיגים דמוקרטים וגם רפובליקנים תומכים באופן דו-מפלגתי בשחרור החטופים".

"נפגשנו עם הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס מספר פעמים בבית הלבן", סיפר ג'ון, "הם עובדים ללא לאות כדי להביא לסגירתה של עסקה שתחזיר את הילדים שלנו, האימהות והאבות שלנו, בני הזוג, הסבים והנכדים סוף סוף הביתה, ותסיים את הסבל בעזה. שנינו מודים להם מאוד על כך".

הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס

בהמשך דבריו הודה למיליוני האנשים בארצות הברית ובשאר העולם שהביעו תמיכה במאמק לשחרור החטופים ותרמו לו. "יש סבל בכל הצדדים במסגרת הסכסכוך הזה במזרח התיכון, ובתחרות של סבל אין מנצחים", הוסיף ג'ון, שאף אמר על הבמה בעברית: "כל אדם עולם ומלואו".

"במזרח התיכון ישנו כרגע דבר אחד שיכול להביא לשחרור מיידי ולהפחתת המתח - עסקה שתחזיר את הקבוצה המגוונת של 109 החטופים, ותסיים את סבלם של חפים מפשע בעזה. הזמן לעשות זאת הוא עכשיו", קרא ג'ון.

לסיום, רייצ'ל ניצלה את הבמה כדי לפנות לבנה: "להרש אהובנו, אם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק ותשרוד".

הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
צילום: רויטרס

בחודש יוני, מטה משפחות החטופים פרסם את סרטון החטיפה של הרש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן, מזירת הטבח ב"נובה". הסרטון, שאורכו כשתי דקות, כולל את שהייתם ב"מיגונית המוות" ברעים, ובחלקו השני מציג את תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים לקראת הנסיעה לרצועת עזה.

עם פרסום התיעוד הקשה,ממטה המשפחות נמסר: "הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה'נובה' עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה 'מיגונית המוות' וממנה נחטף. ידו של הרש נקטעה במהלך המתקפה על המיגונית".

בחודש אפריל פרסם חמאס תיעוד של הרש, בו הוא מקריא טקסט שהוכתב לו על-ידי שוביו. בין היתר אמר: "יצאתי לבלות עם חברים, ובמקום זאת - מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף". בהמשך הוא מתח ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה בנימין נתניהו, על כך שכשלו בהשבת החטופים - וקרא לעסקה מיידית.