חן אמיר שנרצח בפיגוע בת"א הובא למנוחות: "הגיבור הלאומי הפרטי שלנו"

מאות הגיעו לבית העלמין בקיבוץ רעים שבנגב הצפוני, ללוות בדרכו האחרונה את סייר העירייה שמנע בגופו פיגוע גדול יותר, והותיר אחריו אישה ושלוש בנות. חברו שחיסל את המחבל בכה על קברו: "אם הוא לא היה בא אליך מאחורה - היית מנצח אותו"

זמן צפייה: 06:05

חן אמיר, סייר העירייה שנרצח אמש בפיגוע הירי בתל אביב, הובא למנוחות הערב (ראשון) בבית העלמין בקיבוץ רעים שבמערב הנגב הצפוני. אמיר, תושב בת ים בן 42 במותו, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, ומאות בני אדם הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, בהם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, השר אופיר אקוניס וח"כ גלעד קריב. עוז, חברו של אמיר שהיה עמו במשמרת וחיסל את המחבל, בכה על קברו ואמר: "אם הוא לא היה בא אליך מאחורה - היית מנצח אותו".

ורד, אלמנתו של חן, ספדה לו בבכי: "חן שלי אהוב שלי, קוף יפה שלי. אני רוצה להודות לך על הזוגיות המדהימה שהענקת לנו, על הבנות היפות שנתת לי ששואלות איפה אבא בכל שנייה. אחרי שבישרתי לבנות רומי אמרה לי 'אמא אני יודעת שהוא הקריב את חייו למעננו' והלב שלי לא מפסיק לכאוב".

"מיקה מעכלת בדרכה עם חיבוקים ונשיקות בלתי פוסקים ממני, ואמה מחכה לשמוע את האופנוע. אהבה לצעוק הנה אבא הגיע", הוסיפה האלמנה, "אתה הגיבור הלאומי הפרטי שלנו. באמת לוקחים את הטובים ביותר. אמרת שהכי בא לך להזדקן איתי. אמרתי לך שאני רוצה להזדקן איתך כי תהיה זקן חתיך. אבל היופי הפנימי עולה על היופי החיצוני. אתה תחסר לנו במון, השארת לכולנו מכתש".

הלווייתו של חן אמיר פיגוע תל אביב
הלווייתו של חן אמיר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתו של חן אמיר פיגוע תל אביב
הלווייתו של חן אמיר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתו של חן אמיר פיגוע תל אביב
ראש עיריית ת''א רון חולדאי בהלוויה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתו של חן אמיר פיגוע תל אביב
הלווייתו של חן אמיר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

האלמנה ורד סיפרה מוקדם יותר היום: "איש הכי נפלא שיש, בעל מדהים, אבא מופלא לשלוש בנות, בן מקסים ואח מדהים, גיס מדהים. הוא לוחם. תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע ולהיות הראשון בעניינים".

"גם בכל הפיגועים הקודמים שהיו, הוא תמיד היה הראשון לחפש ולעזור", הוסיפה, "יש לו ארון ענק מלא בתעודות הוקרה, הארון קטן מלהכיל את תעודות ההערכה. תמיד היה מוכן לעזור ולתת מעצמו. הוא היה בעלי, הבעל הכי טוב שיש. כל כך אהב את הבנות שלנו והן אוהבות אותו. מקווה שנצליח לעבור את זה אני והבנות".

חן אמיר ואלמנתו ורד פיגוע תל אביב סייר
חן אמיר ואלמנתו ורד | צילום: באדיבות המשפחה

קרניות ורקמות של אמיר נתרמו ויושתלו בהמשך במטופלים - ובכך יצילו את חייהם של כ- 50 מטופלים. בבית החולים שיבא תל השומר בירכו: "החלטה אצילית". על ההחלטה לתרום את איבריו אמרה אלמנתו: "לא היה צריך לחשוב על זה, ברגע שמכירים את חן יודעים. לא יודעת איזה אסון הוא הציל, תרומת איברים זה הפינאלה, הטאצ' האחרון שלו".

Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחותו של חן, עדיה, סיפרה: "גיבור ישראל, בגופו ספג את הכדורים. תמיד היה בחוד וחתר למגע, היה לוחם. מגיל 18 הוא ביקש לתרום את אבריו". היא הוסיפה עוד: "אישתו התקשרה אליי ואמרה שניידת הגיעה. בשלב מסוים שאלתי מה מצבו והיא אמרה לי שהגרוע מכל קרה. הוא לא חשש, הוא תמיד רצה להגן על אנשים. ביום שבת הוא התעקש להגיע לקיבוץ והביא איתו מתנות. כמה שעות אחר כך זה קרה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2308061155' autoplay='0' credit='' desc='אביו של חן: "הוא תמיד ידע לחתור למגע"' poster='' kid='1_6hdh9jyx' duration='90']

אביו של חן, שבתאי אמיר, קיבל צל"ש במלחמת יום הכיפורים על כך שהוציא חייל בזחילה תחת אש. הוא סיפר: "זמנים קשים. בשעה שלוש וחצי היה פה בבית ואחרי כמה שעות זה קרה. הוא התגייס ליחידת סיירים. לא כל כך שמחתי מזה, פחדתי. הוא גם היה בפיגוע בדולפינריום והציל מישהו. הוא היה איש זהיר ותמיד ידע לחתור למגע, הוא חטף את כל הכדורים והציל המון אנשים. זה היה באופי שלו. אני קיבלתי שוק. בשבילי הוא מלאך, תמיד עזר לאנשים, תמיד עזר לי".

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: רויטרס

פיגוע הירי אירע אמש בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי בתל אביב, בעת שאמיר וסייר נוסף שהיה אתו הבחינו במחבל, כאמל אבו בכר, בן 27 מג'נין, וזה עורר את חשדם. הם קראו לו לעצור והמחבל ירה באמיר ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו. הסייר הנוסף ירה באבו בכר וחיסל אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308061631' autoplay='0' credit='לפי סעיף 27א'' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_3juqy401' duration='60']

הבוקר, כוחות צה"ל פעלו בכפר רומנה שבאזור ג'נין למפוי בית המחבל כמאל אבו בכר, שרצח את חן אמיר בפיגוע. מטען הושלך על כוחות הביטחון במהלך הפעילות - ללא נפגעים.