שליטה בחלק ממוקדי האש בצפון, 16 נפגעו קל: "אלפי דונם נשרפו"

אחרי כ-20 שעות, השיגו כוחות הכיבוי שליטה באש בצומת עמיעד, קריית שמונה וכפר גלעדי. בלילה: נתניהו קיים הערכת מצב עם זרועות הביטחון בשל השריפות - שהתלקחו כתוצאה מירי רקטות של חיזבאללה. עשרות צוותים וכיתות כוננות עדיין נאבקים בלהבות

זמן צפייה: 07:04

הצפון בוער: אחרי יותר מ-20 שעות, הושגה הבוקר (שלישי) שליטה באש בצומת עמיעד, קריית שמונה וכפר גלעדי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בלילה הערכת מצב עם זרועות הביטחון בשל גל השריפות בגזרה הצפונית בעקבות מטחי הטילים של חיזבאללה. לפחות 16 נפגעו קל ועשרות צוותים וכיתות כוננות פעלו במשך שעות ארוכות לכבות את האש. צה"ל שלח כוחות לסייע במאמצי הכיבוי: "תוגברו כוחות המילואים, כלים הנדסיים וציוד מכני, כבאיות ומכליות כיבוי. לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף פועלים בשטח וסייעו לכוחות הכיבוי.

נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי סיכם את האירועים בריאיון ל"העולם הבוקר": "463 שריפות פרצו אתמול בישראל, 91 מהן בצפון - כולן בשליטה", אמר. "הנזקים מינוריים. יש פגיעה בצומח אבל מבחינת פוטנציאל הנזק לאור מזג האוויר הקשה - מערך הכבאות התמודד באופן ראוי עם כל האירועים. אנחנו מדריכים את צוותי הכוננות, הכשרנו אלפי אנשים להתמודד עם אירועים כאלה, והם עושים את זה בחירוף נפש".

הוא הוסיף: "יש מקומות שבהם אנחנו עושים הערכות מצב, וכשמבינים שיש סיכון ממשי לחיי לוחמי האש - אנחנו מחליטים שגם אם ישרפו עוד כמה מאות מטרים של קוצים ועשביה, נדע להתמודד עם זה ולא נסכן חיי אדם. יש שיתוף פעולה מצוין עם הצבא. נעשה הכל על-מנת שיהיו מינימום של נפגעים בנפש".

שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות
שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
שריפות בגבול הצפון
שריפות בגבול הצפון

בתוך כך, אחרי שאתמול היה היום החם ביותר בגל החום הנוכחי, מה שהשפיע על התפשטות האש - היום צפויה ירידה בטמפרטורות, אך מזג האוויר עדיין היום צפוי להיות חם מהרגיל ויבש באזורים הפנימיים. הטמפרטורות בקריית שמונה עשויות להגיע עד 40 מעלות, בקצרין - עד 37 מעלות, ובצפת - עד 35 מעלות.

מפקד האירוע, מפקד תחנת טבריה, טפסר משנה בוריס אייזנברג, אמר הבוקר כי "הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות. פעלנו לבלום את השריפה בארבע גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4,000 דונם". מכבאות והצלה נמסר כי 18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו להשגת שליטה באש לצד כוחות מרשות הטבע והגנים, קק"ל, צה"ל ומשטרת ישראל.

תוצאות השריפות בקריית שמונה
תוצאות השריפות בקריית שמונה | צילום: דוד כהן, פלאש 90
תוצאות השריפות בקריית שמונה
תוצאות השריפות בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

לאורך כל הלילה ביצעו לוחמי האש פעולות כיבוי ובלימה לשריפה ממש על קו הבתים בקריית שמונה ובכפר גלעדי. יחד עם צוותי הכוננות של כפר גלעדי עצרו הכוחות את האש ומנעו את התפשטות השריפה אל תוך הבתים. עם אור ראשון הוזנקו ארבעה מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית 'אלעד' שסייעו לצוותי הכיבוי להגיע לשליטה באש.