אחרי שבועיים שהיה חסום: מחלף השלום נפתח חלקית לתנועה

הכניסה למחלף נפתחה מצפון לדרום, אחרי שבועיים שהרמפה הייתה סגורה בעקבות הבולען שנפער בנתיבי איילון. הנתיב הימני יישאר בינתיים סגור - עד שיתברר כי זרימת המכוניות במחלף לא מסכנת את משתמשי הדרך

זמן צפייה: 01:21

הכניסה למחלף השלום מצפון לדרום נפתחה הבוקר (ראשון), אחרי שבועיים שהרמפה הייתה סגורה בעקבות הבולען שנפער בנתיבי איילון. המחלף נפתח חלקית לתנועה כבר בשעה 5:00 בבוקר, וניתן לנסוע רק בנתיב המזרחי (השמאלי), וניתנת הכניסה לחניון עזריאלי לבאים ממחלף השלום.

הנתיב הימני יישאר סגור, עד שיתברר כי זרימת המכוניות במחלף לא מסכנת את משתמשי הדרך. ההחלטה התקבלה לאחר פענוח תוצאות הבדיקות של תת-הקרקע שהתבצעו בימים האחרונים, כדי לבדוק האם יש חשש לבולענים נוספים.

נזכיר כי זרימת מי התהום מאתר הבנייה של עזריאלי שנמצא סמוך לנתיבי איילון, היא שגרמה לשינוי באיזון הקרקע ולהיווצרות הבולען, אשר נכון לשעה זו נסתם ותוקן.

העבודות בנתיבי איילון באזור מחלף השלום
העבודות בנתיבי איילון באזור מחלף השלום | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מחברת נתיבי איילון נמסר: "בתום הערכת המצב ולאחר פיענוח תוצאות הבדיקות העדכניות והמקיפות הוחלט לפתוח את הנתיב המזרחי לטובת משתמשי הדרך, כמו כן, תתאפשר הכניסה לחניון עזריאלי לבאים ממחלף השלום. עם זאת, לאור הבדיקות הנתיב המערבי ישאר סגור עד שנוודא שהזרימה הקיימת אינה מסכנת את משתמשי הדרך.

"חברת נתיבי איילון תמשיך לפעול מול עיריית תל אביב וחברת עזריאלי עד לקבלת התוצאות שיאפשרו לפתוח את כלל הנתיבים למען בטיחות משתמשי הדרך. יש לציין כי הפתיחה נעשית בצורה מבוקרת וקפדנית ופקחים מטעם חברת נתיבי איילון יוצבו במקום 24/7".