לאה גולדין על מכתב האיומים: "מבחינתי זו פרובוקציה ומניפולציה"

לאחר ההתפרצות בטקס בהר הרצל, אמו של החייל שנפל במצבע צוק איתן התראיינה ל"אלמוג בשישי" והטיחה בראש הממשלה: "אותם אנשים ששלחו את הדר לעזה לא מסתכלים לנו בעיניים". עוד הוסיפה: הדר בעזה מהסיבות הלא נכונות"

זמן צפייה: 06:58

לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל בצוק איתן וגופתו מוחזקת בעזה, התראיינה הערב (שישי) ל"אלמוג בשישי" והתייחסה למכתב האיומים שיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו: "מבחינתי זו פרובוקציה ומניפולציה, אני לא רוצה בכלל להתייחס לזה. אני קוראת לנתניהו: תחזיר את הילדים שלנו. זו ההזדמנות שלך".

במכתב הוזכר שמו של הדר גולדין וכן נכתב כי על נתניהו להחזיר את גופתו בהקדם. לאה גולדין הדגישה כי מבחינתה מדובר בפרובוקציה בלבד וכי מה שחשוב בעיניה היא האמירה של בתה שמחנכת את ילדיה על פי ערכיו של יוני נתניהו.

גולדין נשאלה גם על דבריה של בתה, אחותו של הדר, מול נתניהו אתמול. היא אמרה כי "זה היום הכי קשה, 9 שנים לצוק איתן, במקום הכי נמוך שאפשר. אחרי סדרה של מחדלים של גז לעזה, שחרור אח של מפקד החוליה שרצח וחטף את הדר, מפגש מאוד קשה עם נציג צה"ל. הגענו להר הרצל, בערך 8 שנים אנחנו לא נכנסנו לאירוע כי מבחינתנו צוק איתן לא הסתיים".

איילת גולדין וראש הממשלה נתניהו
איילת גולדין וראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13

"מצאנו את עצמנו בתוך כלוב - השפלה נוראית. מסביבנו גדרות, מוקפים בעשרות שוטרים וכל נציגי הציבור מתמרנים כדי לא לפגוש אותנו. איילת היתה בפנים, אותם אנשים ששלחו את הדר לעזה לא מסתכלים לנו בעיניים. אחרי הטקס עוד חיכינו שם, הם ניתבו את המכוניות להקיף מהכיוון השני כדי שלא נסתכל על החלונות השחורים".

"הלב נקרע כשאני שומעת אותה", אמרה לאה על התיעוד של בתה, איילת, צועקת לעבר נתניהו בטקס בהר הרצל. "איילת היא בדיוק הדר, היא גדולה ממנו ב-12 שנה, יש לה בן בוגר סיירת גבעתי. היא ציונית, לוחמת, מלח הארץ והיא לא יכולה עם זה".

"הדר בעזה מהסיבות הלא נכונות ואפשר להחזיר אותו כל יום. אנחנו אנשים שחונכנו שאין לנו אופציה להרים ידיים. מבחינתנו המשימה היא להחזיר את הדר ונעשה הכל. הקושי בלראות את ראש הממשלה ששלח את הדר לעזה עם הבטחות מעל ומעבר ולא עושה כלום".

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין

אתמול התקיים בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן" בו נכחו נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. השנה נרשמה נוכחות דלילה של הורים שכולים, ומארגני הטקס נזקקו למלא את השורות את הקדמיות בחיילים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "מבצע צוק איתן היה חוליה חשובה בשרשרת המאבקים בהבטחת ביטחונה של מדינת ישראל לאורך 75 השנים של קיומנו. רק כך ישראל יכולה להתקיים במשרד התיכון הגועש". הוא התייחס לסוגיית השבויים והנעדרים: "אני חוזר על המחויבות שלנו להשיב את הבנים - הדר גולדין, אורון שאול, וכמוהם גם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

עם צאתו מהאולם הטיחה בו איילת גולדין: "כבר תשע שנים אתה מפקיר אותם, אתה אשם". האחות השכולה הוסיפה: "ראש הממשלה, בידך האחריות. בשם הקהל הקדוש הזה - יהדות וישראליות אלה הערכים שלנו. מה הערכים שלך, ראש הממשלה? אח שלך הלך עד קצוות עולם; אני מחנכת את הילדים לאור הערכים של אח שלך. תסתכל לי בעיניים. מה הערכים שלך? אתה מפקיר חיילים ואזרחים, אתה אשם".