2 מיליון שקל שולמו למשטרה לצורך המשימה: מי עומד מאחורי פינוי גבעת עמל?

לצורך פינוי המשפחות האחרונות מהשכונה בצפון תל אביב, לטובת פרויקט של יצחק תשובה, קיבלה המשטרה את הסכום האסטרונומי מהקבלן המבצע, ושלחה למקום יותר מאלף שוטרים. "המשטרה הפכה לעובדת של תשובה"

זמן צפייה: 03:33

הפינוי מגבעת עמל בחודש שעבר היה טראומטי מאוד לכל הדיירים במקום, כאשר מאות שוטרים הגיעו לפנות כמה מהדיירים שהתבצרו והמפגינים שעשו את הדרך לשכונה שבצפון תל אביב. הערב (חמישי) במהדורה המרכזית נחשף הסכום האסטרונומי ששילם הגורם המבצע של הפינוי למשטרה. לפי המשטרה, קבלן הפינוי לטובת פרויקט של יצחק תשובה שילם כמעט שני מיליון שקלים למשטרה לטובת פינוי המשפחות האחרונות.

לפי הנתונים, את הפינוי ביצעו 606 שוטרים בשכר, כאלה שמקבלים תשלום נוסף מלבד משכורתם, ו-554 שוטרים בתפקיד, כלומר 1,160 שוטרים ביחד. מולם עמדו, יש לציין, 50 מפגינים בלבד, וארבע משפחות שהתבצרו בבתיהן.

לשם השוואה, במהלך ההפגנות הקשות בירושלים אחרי מותו של הנער אהוביה סנדק, שחלקן גולשות לעימותים, המשטרה מפעילה כ-300 שוטרים בלבד. הפינוי בשכונת גבעת עמל, הקיימת משנת 1947, העמיד את המפונים בפני מציאות קשה ביותר. בעוד המדינה והחברות של תשובה טרם הסדירו את הפיצויים, הם נאלצים כיום לאלתר מקומות לינה חלופיים.

ממשטרת ישראל נמסר: "בהתאם לסמכות הקבועה בחוק, משטרת ישראל מוסמכת להקצות שוטרים בתשלום לשם סיוע בהפעלת סמכויות אכיפה או גבייה. כך פעלה המשטרה גם במקרה הנדון. נוכחות השוטרים נועדה למניעת חיכוך אפשרי ולשמירה על הסדר הציבורי ללא כל קשר לקיומן של ההפגנות במקום כפי שנטען".