ילדה בת 4 נלכדה ברכב בוער סמוך לירושלים – ונהרגה

צוותי מד"א הגיעו לכפר ג'יב מצפון לבירה, חילצו את איה נידאל אבו דיה עם כוויות וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותה. מחקירה ראשונית עולה כי הסיבה להתלקחות היא משחק ילדים באש

זמן צפייה: 01:08

איה נידאל אבו דיה בת ה-4 נהרגה היום (שלישי) לאחר שנלכדה ברכב בוער. הילדה, תושבת כפר ג'יב הממוקם מצפון לירושלים, ככל הנראה שיחקה ברכב שחנה בסמוך לבית מגורים, וננעלה בו מסיבה שאינה ברורה. צוותי מד"א הגיעו לזירה וחילצו אותה מהרכב כשהיא עם כוויות לגופה וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותה במקום. שני הוריה לקו בחרדה.

צוות חקירה מיוחד לצורך בדיקת נסיבות פרוץ הדליקה מסר לאחר תחקור ראשוני כי מספר ילדים שיחקו בחצר, מסיבה לא ברורה השיגו מצית והחלו לשחק באש תוך הבערת מספר קרטונים ברכב, בשלב מסויים האש אחזה בחלקי הרכב שהתלקח במהירות תוך כדי שהיא ישובה בתוכו כששאר הילדים זועקים לה להימלט, אך ללא הועיל.

חובשי רפואת חירום במד״א, משה בלך ואיציק גולדפרב, שהגיעו לזירה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו רכב בוער, ובתוכו ילדה שככל הנראה נלכדה בתוכו בעת שחנה. מיד בתום פעולות הכיבוי של מכבי האש, ביצענו בדיקות רפואיות לילדה כבת 4 שסבלה מכוויות. היא הייתה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. במקביל, טיפלנו בבני משפחה שלקו בחרדה".

איה נידאל אבו דיה, שנספתה ברכב בוער באזור ירושלים

בתוך כך, פועלים בשעה זו 16 צוותי כיבוי והצלה ושישה מטוסי כיבוי בשריפת חורש ויער גדולה המתפתחת סמוך לישובים אבן ספיר, אורה ועמינדב - הכניסה אליהם נחסמה. מספר דיירים הסמוכים למוקד האש פונו מבתיהם. במקביל, צוותים נוספים התמודדו והשיגו שליטה על שריפה שפרצה באזור ליפתא בכניסה לירושלים. כביש מנחם בגין נחסם לשני הכיוונים משדרות גולדה ועד הכניסה לעיר.

עוד בחדשות 13:

שריפות משתוללות בכניסה לירושלים; דיירים פונו מבתיהם

השריפה בצפת שבה נספה הפעוט - כתוצאה ממשחק ילדים באש

אלעד בן השלוש נהרג בשריפה בצפת: "האם התחננה שנציל אותו"

הרכב השרוף בו נלכדה ונהרגה ילדה בת 4 סמוך לכפר גי׳ב צפונית לירושלים
הרכב השרוף בו נלכדה ונהרגה ילדה בת 4 סמוך לכפר גי׳ב צפונית לירושלים | צילום: דוברות כב''ה מחוז יו''ש

הדליקה בליפתא היא השנייה היום, שכן מוקדם יותר פרצה שריפת קוצים וחורש באזור. טפסר משנה רוני סונינו, מת"ח כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים: "החל משעה 10:00 בבוקר בקירוב, פעלו לוחמי האש מתחנות ירושלים בשריפת חורש וצמחייה גדולה בוואדי של ליפתא בסמוך לכביש בגין. לוחמי האש בכוחות גדולים, בלמו את האש בקו הבתים ממש והצליחו למנוע את שריפתם וכן את התפשטות האש לעבר מתקני תשתית חשובים, נתיבי תחבורה צפופים ולעבר עמק הארזים הנמצא צפונית מערבית לשריפה".

ביום ראשון הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי מזרח ירושלים בגין הצתה במהלך גל החום הכבד ששרר בישראל לפני כשבוע וחצי. באחד המקרים צעד אחד הנאשמים ביחד עם בנו בן החמש למרגלות עיר דוד בכפר סילוואן והורה לו להצית צמחייה בקרבת תחנת המשטרה במקום. לאחר שראה שהילד התקשה בביצוע המעשה, הוא ניגש אליו והצית יחד עמו את העשבייה וכשזיהה שהאש החלה להתפשט, נמלט ביחד עם בנו.

כתוצאה מהמעשה פרצה דליקה במקום, שבעקבותיה פונה מתחם "עיר דוד" מהמבקרים שהיו בו עד אשר כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה. השריפה, שהתפשטה במהרה וכילתה כמה עצים, גרמה גם נזק לעמוד ולתשתיות חשמל במקום.

שריפה באזור הכניסה לירושלים
שריפה באזור הכניסה לירושלים

לפני כשבועיים נהרג אלעד פריזאט - ילד בן 3 בשריפה שפרצה בבניין גורים בן 8 קומות ברחוב דוד אלעזר שבצפת. אחיו, בן ארבע וחצי, נפגע באורח בינוני-קשה ואושפז בבית החולים זיו שבעיר. 13 אנשים נוספים נפגעו באורח קל, ויותר מ-20 איש פונו מהבניין לבתי מלון באזור צפת והגליל העליון. בשירותי הכבאות מעריכים כרגע כי השריפה נגרמה מקצר חשמלי, ולמקום הוזמן מהנדס חשמל על מנת לבדוק זאת. במקביל, נבדקת אפשרות פחות סבירה כי השריפה פרצה לאחר ילדים או בני נוער שיחקו באש בפתח הבניין.

פריזאט נלכד בדירה הבוערת, והכבאים שהגיעו למקום ניסרו את החלון על מנת לנסות לחלצו. זאת על רקע זעקותיה של אמו, שהתחננה לעזרה. הוא פונה לבית החולים במצב קריטי אך לאחר מאמצי ההחייאה שארכו כשעה, נקבע מותו. במסגרת חקירת נסיבות השריפה התחוור כי בכל הבניין, בו מתגוררות 30 משפחות, אין אף גלאי עשן, ובשירותי הכבאות מבקשים להבהיר את חשיבותו של התקנת גלאי.