אפליה מגדרית במשטרה: קצינה תפוצה בסכום של 120 אלף ש"ח

הקצינה עתרה לבית המשפט המחוזי והצליחה להוכיח כי העובדה שלא קודמה בתפקיד ובדרגה קשורה לעובדה שהיא אישה. במסגרת ריאיון שנערך לה על-ידי המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס רוני אלשיך, נאמר לה כי הוא "רואה לנכון" למנות גבר ולא אישה לתפקיד. משרד הכלכלה: "פסק הדין החשוב הזה מבהיר כי אין מקום לאפליה מגדרית בשוק העבודה"

Whatsapp Image 2022 02 15 At 1
למצולמת אין קשר לנאמר | צילום: רויטרס, ארכיון

בנובמבר 2022 עתרה קצינה ותיקה ומוערכת במשטרת ישראל לבית המשפט המחוזי בטענה שהופלתה על רקע מגדרי, ולכן לא קודמה בתפקיד ובדרגה. אפלייתה באה לידי ביטוי במסגרת ריאיון שנערך לה על-ידי מי שכיהן בזמנו כמפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך.

במסגרת הריאיון נאמר לשוטרת מפורשות כי לא תמונה לתפקיד ראש מדור מהימנות ביחידה לביטחון מידע במשטרת ישראל -תפקיד שדרגת התקן שלו היא סגן-ניצב - מפני שהמפכ"ל "ראה לנכון" למנות גבר ולא אישה.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, שדרכה הוגשה העתירה, וקבע כי "נשקל שיקול מגדרי מפלה ופסול על-ידי רוני אלשיך".

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

עו"ד מרים כבהא, נציבת במשרד לשוויון הזדמנויות בעבודה, אמרה: "אני מברכת על פסק דין חשוב זה, הקובע בצורה ברורה וחד משמעית, כי אין מקום לאפליה מגדרית בשוק העבודה. הוא מבהיר למעסיקים כי הם לא יכולים להסוות החלטות פסולות ומפלות תחת כסות של שיקול ענייני אחר".

במסגרת העתירה טענה נציבות השוויון כי המשטרה, ככל רשות ציבורית, פועלת כנאמן של הציבור והיא מחויבת להפעיל את שיקול דעתה וסמכויותיה בתום לב, בהגינות, בסבירות ובמידתיות, מבלי לשקול שיקולים זרים ובלתי ענייניים, וחובתה להתנהל בשוויון וללא אפליה.