פצועי התאונה בגאורגיה: "משאית ענקית סטתה מהנתיב ונכנסה בנו"

יממה לאחר התאונה בגאורגיה, במסגרתה נהרגו שני ישראלים וכמה נוספים נפצעו, בני הזוג אסף וקארינה כנפו ממושב חוסן, שהיו על מיניבוס התיירים בעת התאונה ונפצעו קל סיפרו לחדשות 13 על רגעי התאונה. "כולם עפו ואנשים התחילו לצעוק; הייתי בטוחה שנקטעה לי יד"

זמן צפייה: 02:41

יממה לאחר התאונה הקשה בבאטומי שבגאורגיה, בה נהרגו שני ישראלים וכמה ישראלים נוספים נפצעו, בני הזוג אסף וקארינה כנפו ממושב חוסן, שהיו על מיניבוס התיירים בעת התאונה ונפצעו קל כשהם עם שברים בידיים סיפרו לחדשות 13 על רגעי התאונה. "נסענו לטיול במפלים, אחרי עצירה ראשונה, לכיוון המפל הכדול, משאית ענקית סטתה ונכנסה בנו", אמר אסף בן ה-37. השניים הובאו הבוקר ארצה, והם מאושפזים בבית החולים רמב"ם.

"ראיתי את זה קורה, משכתי את קארינה לכיוון שלי", הוסיף אסף, "ישבנו במושב האחורי, אני חושב ששם ישבו גם המנוחות. לא הכרנו אף אחד. בהתחלה היה שקט, כולם עפו לצד שני והרבה זכוכיות החלו לעוף עלינו. זה היה הרגע שבו החלו הצעקות. ראינו את הגברים של הנשים שהיו לכודות, הכסאות היו עליהם".

חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה
נחיתת הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

"בשלב מסוים הבנתי שנשברו לנו שתי הידיים, והתעלפתי", המשיך אסף, "אשתי החלה לסטור לי והתעוררתי. הירדני לקח אותנו באוטו שלו לבית החולים, ובדרך כמעט עשינו תאונה נוספת. אחות ישראלית בשם יעל, מבית החולים סורוקה שחגגה בגאורגיה יום הולדת הצילה אותנו - אנחנו מודים לה".

בת זוגו, קארינה בת ה-33, סיפרה: "הייתי בטוחה שאין לי יד, לא הרגשתי אותה. אנשים ניסו לעזור לחלץ אותנו ולא הצליחו. בחור גדול התחיל לעקור את הכסאות ורק ככה החלו לחלץ אותנו. היה שם גם ירדני שגר בגאורגיה שסייע לחלץ אותנו".

"הייתי בשוק", אמרה קרינה, "התחלתי לצעוק שאין לי ידיים. הייתי בטוחה שנקטעה לי יד. לא הרגשתי אותה". אסף הוסיף: "אנשים מקומיים ניסו לחלץ אותנו אבל לא הצליחו להיכנס לתוך המיניבוס. זה היה הזוי. הם עבדו מחוץ. ראינו אותם דרך החלונות והם לא הצליחו להיכנס. חשוב לנו להגיד שהישראלים בגאורגיה הציפו אותנו באהבה. שני בתי עסק ביניהם מסעדת הבית של שלומי ומסעדת אקסודוס שלחו לנו אוכל".

חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה
חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה | צילום: מדאסיס

הבוקר משרד החוץ הודיע כי 4 מפצועי התאונה נחתו בישראל, וכי הם פונו לבתי החולים להמשך קבלת טיפול רפואי. עוד נמסר כי מבין ארבעת הפצועות הנוספות שנותרו בגאורגיה, אחת צפויה להשתחרר מבית החולים המקומי עוד היום, וכי תתקיים הערכת מצב לגבי המשך טיפול ופינוי ארצה של שלוש הנוספות.

כאמור, ארבעת הפצועים, בהם אישה במצב קשה ו-3 במצב קל פונו לבתי החולים השונים. האישה בת ה-38 שנמצאת במצב קשה והיא מורדמת ומונשמת פונתה לבית החולים שיבא, ויתר הפצועים הקלים פונו לבתי החולים איכילוב ורמב"ם.

חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה
חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה | צילום: מדאסיס

הדס מיצד, שגרירת ישראל בגאורגיה אמרה אתמול: "קיבלנו את הבשורה הטרגית לפני זמן לא רב בשגרירות. הייתה תאונת דרכים מצערת במעורבות מספר ישראלים. מייד התחלנו לטפל בתאונה על מנת לסייע לפצועים ולנפגעים ולפעול מול הרשויות הגאורגיות, על מנת לזרזר את הטיפול. כרגע אני עושה את דרכי לאזור התאונה, שמרוחקת כארבע שעות מהבירה. נסייע ככל שניתן".