התאונה בגאורגיה: 4 מהפצועים נחתו בארץ, האחרים נאלצו להתפנות לבד

משרד החוץ הודיע כי מבין 4 הפצועות הנוספות, אחת צפויה להשתחרר עוד היום, וכי תתקיים הערכת מצב לגבי המשך טיפול ופינוי ארצה של שלוש הנוספות. ישראלי שעזר לפצועים הישראלים בגאורגיה אמר לחדשות 13: "רבים מהפצועים פינו את עצמם לבד במוניות וטרמפים"

זמן צפייה: 00:25

ממשרד החוץ נמסר הבוקר (שבת) כי ארבעה מפצועי התאונה בבאטומי שבגאורגיה נחתו בישראל, וכי הם פונו לבתי החולים להמשך קבלת טיפול רפואי. עוד נמסר כי מבין ארבעת הפצועות הנוספות שנותרו בגאורגיה, אחת צפויה להשתחרר מבית החולים המקומי עוד היום, וכי תתקיים הערכת מצב לגבי המשך טיפול ופינוי ארצה של שלוש הנוספות.

בתאונה הקשה שהתרחשה אתמול נהרגו שני אזרחים ישראלים, ו-17 אנשים נוספים נפצעו. ארבעת הפצועים שנחתו בישראל, בהם אישה במצב קשה ו-3 במצב קל, פונו לבתי החולים השונים. האישה בת ה-38 שנמצאת במצב קשה פונתה לבית החולים שיבא תל השומר כשהיא מורדמת ומונשמת, ויתר הפצועים הקלים פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב ורמב"ם בחיפה.

ממשרד החוץ נמסר: "השגרירה הדס מיצד והקונסולית הדס כהן בגאורגיה מלוות את הצוות הרפואי שהגיע מישראל להערכת המצב, וכן מלוות את בני המשפחה שהגיעו מהארץ ושאר המעורבים בתאונת הדרכים ששוחררו מבית החולים".

מיניבוס התיירים
מיניבוס התיירים בגאורגיה | צילום: ajaratv

שלומי אלהרר, בעלי מסעדת "הבית" שבבאטומי, הישראלי שעזר לפצועים הישראלים בתאונה אמר לחדשות 13: "טיסת החירום יצאה הבוקר והם בדרכם ארצה להמשך קבלת טיפול רפואי. אני יכול לומר משיחה שלי עם הפצוע שהמקרה שלו לא היה פשוט בכלל, כי היו רק שני אמבולנסים באיזור שפינו את ההרוגות ואת הפצועים אנוש. כל השאר כולל הזוג כנפו פינו את עצמם לבד במוניות וטרמפים".

אלהרר הוסיף: "הזוג כנפו פינה את עצמו בטרמפ עם מישהו ירדני. הם נסעו לבית חולים בטרמפ עם ידיים מרוסקות. לפי מה שאני יודע, נכון לרגע זה מונשמת אחת פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה וכל שאר הפצועים פונו לבית החולים שיבא".

חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה
חילוץ הפצועים הישראלים מהתאונה בגאורגיה | צילום: מדאסיס

הדס מיצד, שגרירת ישראל בגאורגיה, אמרה אתמול: "קיבלנו את הבשורה הטרגית לפני זמן לא רב בשגרירות. הייתה תאונת דרכים מצערת במעורבות מספר ישראלים. מייד התחלנו לטפל בתאונה על מנת לסייע לפצועים ולנפגעים ולפעול מול הרשויות הגאורגיות, על מנת לזרזר את הטיפול. כרגע אני עושה את דרכי לאזור התאונה, שמרוחקת כארבע שעות מהבירה. נסייע ככל שניתן".