סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

פרשת "גן הזוועות" הוכיחה שוב כמה חיוני שההורים יהיו עירניים למתרחש בגן של ילדיהם. בין רשימת הסימנים מעוררי החשד: שינויים בהתנהגות, במצב הרוח, בהרגלי האכילה ובמשחק

זמן צפייה: 02:51

התמונות הבלתי נסבלות מ"גן הזוועות" ברמלה שוב הוכיחו היום עד כמה חיוני שהורים יהיו ערניים למה שמתרחש בגן של ילדיהם, עד כמה קריטי לשים לב לכל נורת אזהרה מהבהבת. על אף שלא תמיד יש מכנה משותף בין מעשי ההתעללות, ניסינו להרכיב את המדריך המלא להורים המודאגים.

ראשית, איך מבחינים שמשהו אינו כשורה? לדברי פסיכולוגית הילדים שרון צונץ, "ההורים יראו קושי בפרידה, אבל דרמטי, לא קושי רגיל של פרידה. הם יכולים להראות סימני מצוקה שבאים לידי ביטוי באמת במפגש עם הדמות החינוכית. הם לא ירצו שהיא תחבק, הם לא ירצו שהיא תתקרב. כל שינוי בעצם בהתנהגות הרגילה של הילדים מבחינת אוכל, מבחינת מצב רוח, מבחינת תחומי עניין, מבחינת שינה, כל שינוי כזה דורש מאיתנו לבדוק מה קורה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת תיעוד האלימות ב"גן הזוועות": מאות הורים מפגינים

בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

חשד לפגע וברח בירושלים: תינוק נפצע קשה מפגיעת רכב

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

אין לכך נוסחה קבועה, בגן של כרמל מעודה, למשל, הילדים קיבלו דובי וחיבוק בבוקר. הם נכנסו לגן בחיוך גדול על הפנים וההורים לא חשדו בדבר. לכן, חשוב לציין שגם אם הילד הולך שמח לגן זה לא אומר שטוב לו. חשוב גם לזכור שלמרות המקרים המזעזעים שנחשפים, רוב מוחלט של הגננות והסייעות ראויות ומקצועיות.

אז לסיכום, אלה העצות המועילות ביותר למעקב צמוד אחר הנעשה בגן הילדים: דברו עם הילדים ושימו לב גם לתלונות זניחות לכאורה, שימו לב אם הם מתעוררים בלילות או משנים הרגלים בפתאומיות, עשו ביקורי פתע בגן, הקפידו להיות בקשר עם הורים אחרים בגן ודברו איתם בשיחות ועידה, תמיד חפשו בגוגל את הגן ואת הגננת וגם תחקיר פייסבוק ורשתות חברתיות לא יזיק, ודאו שהמצלמות בגן מקליטות ושיש להן גיבוי במקרה של תקלה.