הח"כ הטרי שנישק את רגלי אימו: "אני לא הסיפור - אלא המסר"

גדי יברקן מכחול לבן, ריגש רבים כשצולם מנשק את כפות רגליה של אימו, שהגיעה ללוות אותו במעמד השבעת חברי הכנסת ה-21. "המסורת האתיופית מאוד יפה - כל אדם מבוגר הוא בעל מעמד חשוב"

זמן צפייה: 01:49

חבר הכנסת הטרי גדי יברקן ממפלגת כחול לבן, ריגש אמש (שלישי) רבים, לאחר פרסום תמונה שבה הוא נראה מנשק את כפות רגליה של אימו המבוגרת, שהגיעה ללוות אותו במעמד השבעת חברי הכנסת . "זאת תמונה מאוד מרגשת, עכשיו אני מבין את כל אזרחי ישראל. זה היה יום מאוד מיוחד עבורי, ועוד יותר שמשפחתי ואימי הגיעו לברך אותי ולהשתתף בשמחה", אמר יברקן.

יברקן בן ה-37, שעלה לישראל בגיל שמונה עם משפחתו, כלל לא ציפה שהמחווה שלו תרגש רבים כל כך. "אימא שלי עברה הכול בכדי להגיע לישראל, כשירדתי לנשק את כפות רגליה - בעיניי נישקתי את הרגליים שהביאו אותי לכאן", סיפר. המסורת האתיופית מאוד יפה, כל אדם מבוגר הוא עוצמתי ובעל מעמד חשוב בתרבות", הוסיף. "אני מקווה שאני לא אהיה הסיפור ולא אימא שלי - אלא המסר".

הח"כ הטרי, היה במשך שנים פעיל חברתי, והבטיח להמשיך את הפעילות גם בשירותו כפרלמנטר. "אני חושב שהחינוך הוא הדבר הכי משמעותי. לצערנו הרב, היום אפשר להצביע על אזרח במדינת ישראל על פי מיקומו הגיאוגרפי, וניתן לדעת מה יהיו הילדים שלו ואיזה חינוך הם יקבלו. אני מתכוון להתעסק גם בנושא המאבק בגזענות".

לכתבות נוספות בנושא: 

הח"כים הצהירו אמונים: הכנסת ה-21 יצאה לדרך

לקראת ההשבעה: חברי הכנסת ה-21 הגיעו למשכן בירושלים

גנץ: "לא נאפשר להפוך את הכנסת לעיר מקלט למפרי חוק"

גדי יברקן מנשק את רגלי אימו
גדי יברקן מנשק את רגלי אימו | צילום: החדשות 13

כזכור, אמש 120 חברי הכנסת ה-21, הוותיקים והחדשים, הגיעו ליום מלא בטקסים ואירועים, שבמהלכו הושבעו לתפקידם בטקס שיתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לאחר נאומי הנשיא ויו"ר הכנסת, נשבעו בזה אחר זה חברי הכנסת ה-21, ושרו את "התקווה".

בסוף היום העמוס, התכנסו ראשי 11 הסיעות לתצלום המסורתי עם ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון. לאחר הצילום, ממנו נעדר משה כחלון, נשא נתניהו נאום ובו אמר: "הפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה. כוח יצירה אדיר מפעם בנו. אנו שולחים חללית אל הירח ואנחנו מפריחים את המדבר – לא רק חקלאית. התבשרנו כי מתוך אלף ערים מובילות חדשנות באר שבע תופסת את המקום ה-180, והיא עוד תעלה. ההייטק מגיע לנגב, ואנו פועלים לבצע מהפך דומה בגליל ובכל חלקי הארץ".

"אנו חיים בסביבה גועשת. האביב הערבי לא הגיע לסיומו וחוסר היציבות פוקד את סביבתנו", הוסיף. "עם זאת, מול כל האתגרים אנו מצליחים להפיק יש מאין, ותקווה חדשה ומתעצמת ליחסי שלום ויחסים נורמליים עם רבים משכנינו הערבים. אנו מודעים לאתגרים העומדים לפנינו, ובעזרתכם אני בטוח שנוכל להם. אני רוצה לברך את החכים שנבחרו מחדש ואת אלה החדשים. יש לנו מורשת כבירה מאחורינו ועתיד נפלא לפנינו".