באירוע מיוחד: כאלף חיילים בודדים ובנות שירות קיבלו רישיון ישראלי

במתחם מיוחד שהוקם במשרד הרישוי בחולון, חיילים בודדים בעלי רישיון נהיגה בינלאומי עברו את כל התהליכים הנדרשים, וקיבלו לראשונה רישיון ישראלי במסגרת יום "המרת רישיונות לחיילים בודדים". למשימה נרתמו כ-40 מורי נהיגה, שנדבו את רכבם הפרטי ללא תשלום

חיילים בודדים ובנות שירות בודדות מקבלים רישיון נהיגה ישראלי
חיילים בודדים ובנות שירות בודדות מקבלים רישיון נהיגה ישראלי | צילום: יונית שילר

כאלף חיילים בודדים ובנות שירות בודדות שעלו מרחבי העולם ובבעלותם רישיון נהיגה זר, קיבלו היום (חמישי) רישיון נהיגה ישראלי, במסגרת "יום המרת רישיונות לחיילים בודדים", שהתקיים במשרד הרישוי בחולון, בשיתוף התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ואגף כוח אדם בצה"ל.

המתחם הוקם במיוחד במשרד הרישוי בחולון עבור מאות חיילים בודדים, רבים מהם לוחמים שיצאו להתרעננות קצרה מהלחימה, שזכו להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון ישראלי, תוך שעות בודדות. החיילים ביצעו את כל הליכי הרישוי הנדרשים לקבלת רישיון נהיגה ישראלי וכן מבחן מעשי. כ-500 מתוכם שעברו את המבחן בהצלחה, קיבלו לראשונה בחייהם את הרישיון הישראלי.

כ-40 מורי נהיגה שהגיעו מכל רחבי הארץ נרתמו לסייע לחיילים הבודדים והעמידו ללא תשלום את כלי רכבם הפרטיים לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים. המבחנים נערכו על ידי בוחנים מוסמכים של אגף הרישוי. בעקבות המלחמה וגיוס המילואים המתמשך, מערך הבוחנים תוגבר בבוחני רכב צבאיים, שסייעו בביצוע הטסטים.

חיילים בודדים ובנות שירות בודדות מקבלים רישיון נהיגה ישראלי
חיילים בודדים ובנות שירות בודדות מקבלים רישיון נהיגה ישראלי | צילום: יונית שילר

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "היום המיוחד הזה מאפשר לחיילים בודדים בסדיר ובמילואים, שעזבו את משפחותיהם ומולדתם כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל ורבים מהם נמצאים בלחימה, להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון נהיגה ישראלי במהירות וביעילות. זאת חובתנו כלפי אותם חיילים להקל את הליך המרת רישיון נהיגה ולשפר את השירות ככל הניתן. יוזמה זו היא ביטוי להערכה והוקרה לחיילים הבודדים ולתרומתם החשובה לביטחון מדינת ישראל. אנו מחויבים להמשיך ולסייע להם בכל דרך אפשרית".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדובר ביוזמה מבורכת שנועדה לסייע לציבור החיילים הבודדים ולפשט עבורם את הליך המרת רישיון הנהיגה. המרת רישיון הנהיגה מהווה שיפור משמעותי בחופש התנועה שלהם ומאפשר להם ניידות וגמישות רבה יותר בישראל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחויב לסייע לחיילים הבודדים בפרט בתקופה זו ככל יכולתו ולהקל על השתלבותם בחברה הישראלית. נמשיך לפעול וליזום למען שיפור השירות עבור כלל אזרחי ישראל".

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל 'נפש בנפש': "רישיון נהיגה עבור החיילים הבודדים הוא כלי קריטי, שכן ההתניידות העצמאית חיונית עבורם לחיסכון בזמן, על מנת לבצע סידורים, קניות לבין וכן להתאווררות שחשובה מאוד, בייחוד בתקופה זו. הלחימה הממושכת רק הגבירה את הצורך בשירות זה ואנו מודים לאגף הרישוי במשרד התחבורה ולאכ"א בצה"ל על שיתוף הפעולה המדהים שיחסוך להם זמן רב וההתגייסות לטובת הצעירים והצעירות הללו שעלו ארצה לישראל ללא משפחה, מתוך אהבת המולדת ובחרו לקשור את גורלם עם מדינת ישראל, על ידי גיוס לצה"ל. זה המעט שאנו יכולים לתת להם חזרה".