לוסי די שנרצחה בפיגוע הובאה למנוחות: "היית אמא עבור כולם"

מאות הגיעו להלווייתה של בת ה-48 שנרצחה בפיגוע הירי בבקעת הירדן יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה. בתה טל ספדה לה: "הלב שלך יפעם אצל מישהו אחר". בעלה אמר: "אני יכול לבכות על השנים שנגדעו אבל אני מודה על השנים שהיו לנו ביחד""

זמן צפייה: 03:20

מאות תושבי אפרת ורבים נוספים הגיעו היום (שלישי) לבית העלמין בכפר עציון, שם הובאה למנוחות לוסי (לאה) די, שמותה נקבע אתמול בבית החולים לאחר שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצחו גם שתי בנותיה. בעלה, לאו, ספד לה: "לוסי, רצית דרשה מיוחדת ליומולדת 50, ועכשיו זה". בזמן ההלוויה, התאספו תושבי הבקעה בצומת חמרה, שם התרחש הפיגוע, עם דגלי ישראל.

"היית החברה הכי טובה שלי", המשיך הבעל השכול, "טיילנו בעולם ביחד, עלינו ביחד ובנינו חיים בארץ המובחרת. בסוף הקורונה החלטנו לעבוד 4 ימים ולטייל ביחד בימי חמישי, כך עשינו מזה שנתיים וחצי, לפעמים הייתי עובד בצהריים ואני מתחרט על זה".

"בילינו 6 שנים כזוג רבני בהנדון, היו שנים נפלאות, היה לנו הרבה זמן ביחד. אני אומר זוג רבני כי את הובלת את ארוחות השבת, היה לך מרק עוף לשבת שהמרכיבים היו סוד ממני, לפני שבועיים היית עמוסה ושלחת לי את המתכון. עכשיו אני אהיה חייב לבשל את המרק".

"היית מורה נהדרת, האמנת שהמחסור במורים לאנגלית הוא הזדמנות מצוינת לעליה. אני יכול לבכות על 25 שנים שנגדעו אבל אני מודה על השנים האלה שהיו לנו ביחד. חברים שאינם יהודים שאלו אותי למה אנחנו שמים אבנים ופרחים זולים על הקבר, אבא שלי נתן לי סיבה, צריך להתייחס טוב אל אנשים בחייהם וכך לא נצטרך במותם, את ידעת שאהבתי אותך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304111532' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1aa5d5to' duration='']

קרן, בתה של לוסי, ספדה בדמעות לאימה: "אתמול עצמתי את העיניים והתפללתי שתעורררי. אני לא מסוגלת לקבור גם אותך. אני משותקת מכאב. לאבד אמא זה כמו לאבד חיים. כולם יעברו הלאה ואנחנו נשארים עם החור הזה שאי אפשר למלא". עוד הוסיפה ואמרה כי "אני לא מאמינה שעכשיו אבא ישן לבד. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך תמיד. היית אישה חזקה מהילדות ועד היום".

הבת טל פנתה גם היא לאימה: "איך נרדמים, אמא? איזו מין סיטואציה זו, לאבד שתי אחיות עם אמא מפרפרת ואז עוד להחליט החלטות? אולי אלוהים רצה שנתרום את האיברים. הלב שלך יפעם אצל מישהו אחר. אמא יש רק אחת. מי תעזור לי כשאני צריכה? מי יהיה שם בשבילנו? כל שבת היית אומרת להגיד משהו טוב על עצמנו. השפעת על כולם, היית אמא עבור כולם".

משפחת די בהלוויה של האם, לוסי
משפחת די בהלוויה של האם, לוסי

מותה של לוסי, בת ה-48, נקבע אתמול, לאחר שהצוותים הרפואיים נלחמו על חייה מאז יום שישי, אז נפצעה באורח אנוש ופונתה במסוק ממקום הפיגוע בצומת חמרה. מאיה ורינה, בנותיהם של לאו ולוסי, בנות 20 ו-15, נרצחו ומותן נקבע במקום.

לוסי לאה די
לוסי לאה די, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן | צילום: באדיבות המשפחה

לאו אמר אתמול בעקבות מותה כי "אני בעלה של לוסי ואבא לחמישה ילדים, עד יום שישי. מאז הכל השתנה". הוא סיפר על מה שעבר: "התקשרתי אליהם באותו יום שישי, חייגתי ללוסי, רינה ומאיה ולא הייתה תשובה. בדקתי את המיקום שלהן כי הן לא ענו וראיתי שהם נראו בצומת חמרה. הגעתי והמשטרה לא נתנה להתקרב, אמרו שיש 2 בנות והאישה במצב קשה. לוסי קיבלה ירייה בראש ונכנסה לניתוח מורכב ממנו לא התאוששה".

"המשפחה שלנו שהייתה משפחה של 7 נפשות - היא כעת משפחה של ארבעה. ניסינו לחנך את הילדים שלנו לערכים - אני מאמין שהילדים שנותרו יעבירו הלאה את הערכים האלו לבניית עולם טוב יותר. איזה ערכים המחבל האנונימי מעביר לילדים שלו? המחבל הוא רוע טהור".

לוסי לאה די שנפטרה מפציעתה בפיגוע, ובעלה ליאו אריה
לוסי לאה די שנפטרה מפציעתה בפיגוע, ובעלה ליאו אריה | צילום: באדיבות המשפחה

איבריה של לוסי נתרמו והושתלו הלילה בחמישה מטופלים שונים. לפי המרכז הלאומי להשתלות, הלב, הריאות, הכבד ושתי הכליות שלה הושתלו בחמישה ניתוחים שונים אתמול והלילה. ארבעה ניתוחים בוצעו בבית החולים בילינסון: לב באישה בת 51, כבד בגבר בן 25, שתי כליות בגברים בני 58 ו-39.