נדחתה פגישת משפחות החטופים וקבינט המלחמה: "ילדינו הופקרו"

משפחות החטופים קיימו מסיבת עיתונאים, בה נאמו מספר נציגים שבני משפחתם נותרו בשבי. המשפחות דרשו מחברי הקבינט הביטחוני לשוחח איתם ו"לספק להם מידע על הצעדים הבאים שלהם", ו"שיבטיחו להם שנושא החטופים נמצא בחשיבות עליונה". בתגובה לדברים אלו, ולהבטחה כי יחריפו את המאבק - הקבינט ייפגש מחר עם משפחות החטופים

זמן צפייה: 01:48

משפחות החטופים כינסו היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה נמסרו הצהרות ע"י מספר נציגים - שדרשו פגישה מיידית עם הקבינט המדיני הביטחוני. בעקבות הדברים שנאמרו שם - בין היתר, כי יוחרף המאבק להשבת החטופים - מטעם ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה ייפגש היום עם המשפחות, אך לבסוף הפגישה נדחתה למחר.

יעל אדר, שבנה תמיר נחטף לעזה, אמרה: "נשב בקריה עד שחברי הקבינט יגיעו להיפגש איתנו, זה מגיע לנו. ההתעלמות הזו משפילה - על מה? על זה שהנכדים והילדים שלנו מופקרים?".

עוד הוסיפה אדר: "מתי הקבינט ייפגש איתנו? אנחנו אוהבים את הארץ הזו. אנחנו לא נטל על אף אחד. ילדינו הופקרו. אנחנו מבקשים תשובות על הצעדים הבאים שלהם, ושיבטיחו לנו שהחטופים בראש סדר העדיפויות. החטופים מספרים על הזנחה בריאותית ותזונתית. חלקם מתי בעינויי הנפש. נשב בקריה עד שחברי הקבינט יגיעו להיפגש איתנו, זה מגיע לנו. ההתעלמות הזו משפילה - על מה? על זה שהנכדים שלנו מופקרים?".

חרבות ברזל חטופים
משפחות החטופים במסיבת העיתונאים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
חרבות ברזל חטופים
יעל אדר, אימו של תמיד אדר שנחטף לעזה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שלי שם טוב, שבנה עומר חטוף, פנתה לשרים יואב גלנט ובני גנץ: "תסתכלו לנו בעיניים. מה היה קורה אם הבנים שלכם היו שבויים שם? איפה אתם? האם הייתם מחכים 59 כדי להחזיר אותם הביתה?"