2 פצועים מדקירות סמוך למשרדים הקודמים של "שארלי הבדו" בצרפת

כחמש שנים לאחר הפיגוע שאירע במערכת העיתון הסאטירי, שני עיתונאים הותקפו - אחד מהם נפצע קשה. לאחרונה פרסם העיתון שוב קריקטורה על הנביא מוחמד. הרקע לאירוע טרם התברר

זמן צפייה: 00:42

צרפת: שני עיתונאים של סוכנות הידיעות Premières Lignes נפצעו היום (שישי) באירוע דקירה שאירע מחוץ למקום שבו פעלה בעבר מערכת העיתון "שארלי הבדו" בפריז. על פי הדיווחים, גבר חמוש בסכין הגיע לאזור, צעק "אללה אכבר" והחל לתקוף את השניים. אחד מהם במצב קשה - אך לא נשקפת סכנה לחייו.

המשטרה עצרה שני חשודים, וטענה כי על בגדיו של אחד מהם היו כתמי דם. כרגע, המניע לתקיפה לא ברור, אך משרד התובע ללוחמה בטרור אחראי על התיק. לאחרונה, כחמש שנים לאחר הפיגוע שאירע במשרדי העיתון, "שארלי הבדו" פרסם שוב קריקטורה על הנביא מוחמד. המגזין הסאטירי, כאמור, כבר לא פועל מהמקום שבו אירע הפיגוע, אולים מי שכן היא סוכנות הידיעות שבה עובדים הפצועים - Premières Lignes.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלוגריות האוכל שמנצלות את הסגר כדי לעשות כסף מהמתכונים שלהן

קורבנות הסגר: הישראלים המיואשים שלא רואים את הסוף

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

זירת הדקירה בצרפת, מחוץ למערכת ''שארלי הבדו''
זירת הדקירה בצרפת, מחוץ למערכת ''שארלי הבדו'' | צילום: מאיר ללום, מדריך טיולי חוויה בין-לאומי, Mirocalworld

אחד העובדים בסוכנות סיפר לכלי תקשורת בצרפת כי הפצועים הם גבר ואישה, וכי במערכת לא התקבלו שום איומים על מי מהעיתונאים. בתוך כך, המשטרה הורתה על עוצר יציאות של תלמידים ומורים מכמה בתי ספר שנמצאים ליד הזירה. כמו כן, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "אנחנו עוקבים אחר המתרחש". התובע הכללי בפריז הכריז על פתיחת חקירה בגין ניסיון רצח.

כזכור, בחודש ינואר 2015 הגיעו מחבלים למשרדי העיתון הסאטירי "שארלי הבדו", וירו למוות ב-12 בני אדם. הפיגוע התרחש בעקבות קריקטורה שפרסם העיתון שבוע קודם לכן, שבו פעיל הארגון "המדינה האסלאמית" עורף את ראשו של הנביא מוחמד.