"גן הזוועות" באילת: עימותים בין הורי הילדים למשפחת הגננת

הגננת אילנה קובר (64), שמואשמת במאות מקרים של התעללות בפעוטות שבהם טיפלה בגן שניהלה באילת, שוחררה השבוע למעצר בית. בעקבות ההחלטה, הפגינו הורים מול הבית שבו היא שוהה במושב עזריקם שליד אשקלון. במקום התפתחו עימותים בינם לבין בני משפחתה. שלוש נשים נפגעו

זמן צפייה: 01:40

ארבעה ימים אחרי שהגננת אילנה קובר (64), הנאשמת בשורת מקרי התעללות בפעוטות בגן שניהלה באילת, בפרשה המכונה "גן הזוועות", שוחררה למעצר בית - הגיעו הערב (שבת) עשרות הורים להפגין מחוץ לבית שבו היא שוהה במושב עזריקם שליד אשקלון.

לטענת ההורים, בני משפחת הגננת ריססה לעברם גז מדמיע וניסו לתקוף אותם. ההורים, בתגובה, ניסו להיכנס למשק ובמקום התפתח עימות אלים בין הצדדים. למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה וכן אמבולנסים של מד"א. שלוש נשים נפגעו, אך סירבו להתפנות לבית חולים לקבלת טיפול.

Capture 4
הורים לילדים שלמדו ב''גן הזוועות'' | צילום: חדשות 13
אילנה קובר
אילנה קובר

מכתב האישום עולה כי קובר ניהלה גן ילדים שבו היו 26 פעוטות בני 9 חודשים עד שלוש וחצי. "בהיותה אחראית על הפעוטות, התעללה בהם גופנית ונפשית ותקפה לכל הפחות ב 380 מקרים שונים כ-23 מהפעוטות מתוך 26 ילדי הגן, זאת בעוד שכל ילדי הגן היו חשופים לאלימות הבלתי פוסקת מצידה כלפי חבריהם, ועל כן יוחסה לגננת התעללות נפשית בכלל ילדי הגן", לשון האישום.

אילנה קובר בבית המשפט
אילנה קובר בבית המשפט

בפירוט הדברים, אילנה קובר תקפה את הפעוטות בדרכים שונות. בין היתר, נכתב, היא משכה כיסא כשפעוט עמד עליו והפילה אותו את הפעוט לרצפה; בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה; חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכסאו; משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהם; משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם; הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של ילד אחר; חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי; לחצה על חזיהם וצווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה; צבטה, הכתה, בעטה והטיחה את הפעוטות לקירות; האכילה אותם בכוח ועוד.

בכל המקרים הסבה קובר לפעוטות ולתינוקות שהותקפו כאב משמעותי, והללו פרצו בבכי - שלא זכה למענה על ידי קובר. הנאשמת ניהלה את הגן תוך שימוש תדיר באלימות, כשהיא משרה אווירה קשה של פחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307152309' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_z2suhp44' duration='37']

בתוך כך, הורים הפגינו הערב מול בית בחדרה בו שוהה אחת הסייעות מ"הגן של חגית" אשר נמצא בחדרה, שם צוות הגן התעלל לכאורה בילדי המעון. המפגינים מול ביתה זורקים שניצלים אל עבר החצר, כפי שנעשה לילדים בגן שנזרקו לעברם שניצלים על הרצפה על מנת שיאכלו.