מאוגוסט: חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים - למי שיסיע אותם

החוק, שיחייב כל אדם שברכבו נמצא ילד עד גיל 4 להתקין מערכת מיוחדת, יתחיל להיאכף בינואר 2022. הפרת התקנה תגרור קנס של 250 שקל ו-4 נקודות. "נמנע הרס של משפחות בגלל חוסר תשומת לב"

ילד במושב האחורי של האוטו
ילד במושב האחורי של האוטו | צילום: shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ראשון) את התקנה לפיה החל מ-1 באוגוסט כל נהג שיסיע ילד עד גיל ארבע בכלי רכב פרטי או מסחרי קל עד 3.5 טון יחויב בהתקנת מערכת בטיחות המתריעה על שכחת ילדים ברכב.

כמו כן, הסעת ילדים ללא מערכת הבטיחות תיחשב לעבירה פלילית ותגרור קנס בגובה 250 שקלים ו-4 נקודות חובה לנהג, והתקנת מערכת שאינה עומדת בדרישות תיחשב לעבירה פלילת של המתקין. אכיפת התקנות תחל בינואר 2022.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

יותר הוצאו לחל"ת – פחות פוטרו: השפעת המגפה על נשים במשק

יותר הוצאו לחל"ת – פחות פוטרו: השפעת המגפה על נשים במשק

המערכת, שתאפשר לזהות מצב בו ילד נשכח או הושאר ללא השגחה ברכב נעול ותתריע על כך בפני הנהג באופן ויזואלי או קולי, תותקן על ידי יצרן הרכב בתהליך הייצור, או באמצעות התקנה מקומית על ידי בעל הרכב או מתקין מורשה. כמו כן, תתאפשר הצטיידות במערכת דומה למושב התינוק שעומדת בתקנות התעבורה. בנוסף, משרד התחבורה יאפשר תחרותיות שתוזיל את עלות המערכת, תוך שמירה על אמינותה ובטיחותה.

מנתוני ארגון 'בטרם' עולה כי בין השנים 2008-2018 דווחו בתקשורת 661 מקרים של השארת ילדים ברכב, כאשר 30 מתוכם הסתיימו במותם.

אמבולנס
אמבולנס | צילום: רוני שיצר

שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) בירכה על אישור התקנה: "לאחר שנים של מקרי מוות טרגיים בשל שכחת ילדים בכלי רכב, כבר בקיץ הקרוב הנהגים יחויבו בהתקנת מערכות בטיחות שתמנע זאת, ובכך נציל את חייהם של ילדים רבים, ונמנע שכול והרס של משפחות שכל עולמן חרב עליהן בגלל חוסר תשומת לב".