בעקבות תקלת מחשוב בבריטניה: עיכובים בהמראות מנתב"ג

תקלה נרחבת במערכת עיבוד הנתונים של רשות התעופה הבריטית הביאה לעיכובים חמורים בטיסות היוצאות והנכנסות בממלכה. רשות שדות התעופה בישראל התריעה כי על הטסים לבריטניה להתעדכן לגבי זמני ההמראה בחברות התעופה. טרם נמסר צפי למועד תיקון התקלה

אולם ההמראות בנתב"ג. ארכיון
אולם ההמראות בנתב"ג | צילום: גילי יערי, פלאש 90

בעקבות תקלה במערכת הבקרה של רשות התעופה הבריטית צפויים היום (שני) עיכובים בטיסות היוצאות מנתב"ג לבריטניה, כך על פי רשות שדה התעופה הישראלית. השטח האווירי של בריטניה לא נסגר, אך מגבלות הוטלו על התנועה האווירית בממלכה.

מקור התקלה בנפילה של רשת מחשבים המשמשת את רשות התעופה בבריטניה. בעקבות התקלה נוסעים התבקשו להתכונן לעיכובים חמורים בטיסות. עם זאת, רשות התעופה הבריטית הדגישה כי התקלה אינה צפויה להביא לסגר אווירי ומסרה: "אנו ממשיכים להשקיע מאמצים גדולים כדי לפתור את התקלה הטכנית. יש להבהיר כי השטח האווירי של בריטניה אינו סגור, אך נאלצנו להטיל מגבלות מטעמי בטיחות".

"טכנאים ממשיכים לחפש את התקלה במטרה לפתור אותה, אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה", נמסר מהרשות בהמשך. עד עתה לא נמסר צפי למועד תיקון התקלה וחזרה לשגרה. רשות התעבורה האווירית האירופאית התייחסה גם היא לתקלה והזהירה מפני "עיכובים חמורים" בעקבות כשל במערכת עיבוד הנתונים של טיסות בבריטניה.

מטוס של בריטיש איירוויס
מטוס של בריטיש איירוויס | צילום: רויטרס

כתבת ה-BBC גבי לוגאן נפגעה מהתקלה וצייצה בטוויטר: "אני כעת על מטוס במסלול ההמראה בשדה התעופה בבודפשט. לאחר שלושה שבועות אני נמצאת שעות בלבד מחיבוק עם בני משפחתי - וכעת התבשרתי על התקלה בבריטניה. יכול להיות שנאלץ לחכות כאן 12 שעות. אז אנחנו יושבים במטוס ומחכים".