כוכבי מכבי ת"א על פרשת הקטינות: "היינו צריכים לנהוג אחרת"

שני השחקנים שיתפו באינסטגרם לראשונה את תחושותיהם כחודש וחצי לאחר פרסום הפרשה. מיכה: "למרות שחשבתי שהן בנות 18 - הייתי צריך לנהוג ביתר זהירות"; אצילי: "מתנצל, שגיתי ברמה המוסרית"

זמן צפייה: 02:03

חודש וחצי לאחר שנחשפה פרשת הכדורגלנים והקטינות בחדשות 13, הגיבו הערב (שישי) לראשונה שני שחקני מכבי תל אביב שמעורבים בפרשה. בפוסט שכתב דור מיכה באינסטגרם נכתב "למרות שאני רווק בן 28 והייתי משוכנע שמדובר בבגירות הייתי צריך לנהוג בזהירות יתר מתוקף היותי דמות מוכרת". גם עמיתו לקבוצה, עומר אצילי, בחר להתייחס לראשונה באינסטגרם, וכתב: "אני מתנצל על האירועים, שגיתי ברמה המוסרית".

לכל הכתבות בפרשת הכדורגלנים והקטינות

דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | צילום: shutterstock

הפוסט של דור מיכה: "ערכתי חשבון נפש כדי להבין איפה כשלתי בדרך"

כאמור, מיכה בחר להתייחס לפרשה ברשת החברתית, וכתב: "‎אלו שמכירים אותי יודעים שאני לא נוהג לשתף בחיי האישיים. אך זה לא סוד שעוברת עליי תקופה לא קלה אשר השפיעה גם על בני משפחתי. תקופה שטלטלה אותי נפשית, תקשורתית וכמובן במישור הספורטיבי. ‎אז החלטתי לשתף אתכם קצת ממה שעבר עליי בחודשים האחרונים".

מיכה המשיך: "‎לפני שלושה חודשים חוויתי פרידה קשה וכואבת מבת הזוג לאחר שש שנים וחצי של זוגיות ארוכה. כחלק מהצורך להתגבר על הפרידה מצאתי את עצמי מבלה יותר שלא כהרגלי. ‎חודש וחצי מאוחר יותר, נפלו עליי השמים עם חשיפת המקרה המדובר. באופן טבעי לאורך כל הדרך שמרתי על שתיקה, אך מחול השדים, השמועות וההכפשות לא פסקו ונדמה כי בית משפט השדה עבד שעות נוספות וכל זאת בזמן שהחקירה עדיין בעיצומה והפרטים אינם ידועים, דבר זה לא מנע את הרצון לחרוץ את דיני כאחרון הפושעים.

"‎על אף זאת, בכל התקופה שבה ישבתי בבית, ערכתי חשבון נפש עמוק עם עצמי במטרה להבין איפה אני כשלתי בדרך. למרות שאני בסך הכל רווק בן 28 והייתי משוכנע שמדובר בבגירות בנות 18, הייתי צריך לנהוג בזהירות יתר מתוקף היותי דמות מוכרת ומודל לחיקוי לצעירים רבים, ולכן אני מצטער אם היו כאלה שהתאכזבו ממעשיי", הוסיף מיכה. לדבריו, "‎הלוואי וכל זה לא היה קורה אך את הגלגל לא ניתן להשיב לאחור. הנזק התדמיתי שנגרם כנראה ילווה אותי לאורך כל חיי אך את כל הטוב שעשיתי לאחרים, החינוך שקבלתי בבית והערכים שאותם יישמתי, אמשיך ליישם כל חיי".

‎"בהזדמנות זאת, ארצה לומר תודה לכל האוהדים היקרים על שתמכתם וחיזקתם אותי ואת משפחתי בתקופה המורכבת של חיי. אני אוהב אתכם. ‎אבל מה זה המשבר שלי לעומת המשבר הבריאותי והכלכלי שאנחנו חווים. ‎מתפלל לימים שפויים ובריאים יותר".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום
מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום | צילום: חדשות 13

הפוסט של עומר אצילי: "הייתי צריך להבין את משמעות הפרסום ולא לנהוג בקלות דעת ובטיפשות"

כאמור, גם אצילי בחר באינסטגרם כמקום שבו יתייחס ראשונה לפרשה שטלטלה את הכדורגל הישראלי: "שגיתי ברמה המוסרית", פתח את דבריו, והמשיך: "דבר ראשון פגעתי בחשוב לי מכל, באשתי היקרה. אבל זה עניין אישי שלנו לפתור ואין לנו כל כוונה לשתף בחיינו הפרטיים".

אצילי הוסיף כי "כולם יודעים שאני אוהב את הכדורגל, שהרי מדובר גם במקצוע שלי ובמקור פרנסתי, ועל כן הייתי צריך להבין את המשמעויות של הפרסום והחשיפה יותר טוב ולא לעשות את השטות הלא אחראית שעשיתי בקלות דעת ובטיפשות. אני מתנצל ומצטער בפני כל אלו שאוהבים ומעריכים אותי ואשר אכזבתי אותם. אני מתנצל בפני כל ילד או ילדה שנאלצו לשאול את ההורים שלהם מה קרה איתי ובפני כל הורה שנאלץ להסביר".

הכוכב התל אביבי המשיך: "המחירים ששילמתי ועוד אשלם הם גדולים ובכל זאת, אני חושב שאני לא אמור להיתלות על עץ או להפסיק לעבוד כי שגיתי ברמה המוסרית. שילמתי מחיר אישי, ציבורי, נפשי וכלכלי וברור לי שגם אמשיך לשלם מחיר כבד בעתיד, מעבר לזה שאצטרך ללמוד לחיות עם הכתם הזה עוד שנים רבות.
אין לי כל כוונה להישבר מכך ואעשה הכול כדי לעשות טוב, לשפר ולתרום לקהילה בכל דרך אפשרית". 
את דבריו סיים בתודה לתומכיו: "בהזדמנות זאת חשוב לי להודות לאוהדים ולאנשים שתומכים בי ברגעים לא פשוטים אלה".

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | צילום: רויטרס

כזכור, בתחילת החודש, כחודש לאחר פרסום הפרשה, התירה המשטרה לפרסום את שמם של מיכה ואצילי כמי שמעורבים בפרשה. אצילי, בן ה-27, משחק במדי האלופה בשלוש העונות האחרונות. ואילו, מיכה, בן ה-28 גדל במכבי תל אביב ומשחק במדי הקבוצה הבוגרת בעשור האחרון. השניים, שנחשבים לבורג מרכזי בקבוצה, רשמו הופעות גם בנבחרת הלאומית.

מפרטי הפרשה עלה כי השניים קיימו יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16. מהחקירה עלה כי שתי התלמידות פגשו את השחקנים באירוע, ובשלב מסוים החליפו טלפונים. לאחר מכן השחקנים הזמינו מונית שתביא את הנערות מביתן לביתו של אחד מהם, שם הם קיימו יחסי מין. השחקנים נחקרו באזהרה, ושתי הקטינות נקראו למסור עדות. בשלב זה חומר החקירה נמצא בפרקליטות.