שריפה פרצה סמוך לירושלים - כביש 1 נחסם, תושבים פונו מבתיהם

כשבוע לאחר האש הגדולה שהשתוללה באותו האזור, דליקה נוספת פרצה ליד מבשרת ציון. לא ידוע על נפגעים, אך נזק נגרם למספר בתים. מחלפים מרכזיים נחסמו. כוחות כיבוי מרחבי הארץ מסייעים

זמן צפייה: 01:44

שריפה גדולה פרצה היום (ראשון) סמוך ליישוב מבשרת ציון, שליד ירושלים. חלק מתושבי האזור פונו מבתיהם. כביש 1 נחסם לתנועה. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים, אך נזק נגרם למספר בתים. משירות הכבאות וההצלה נמסר כי עשרה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" מסייעים בכיבוי האש שמשתוללת.

בשבוע שעבר פרצה שריפה גדולה סמוך ליישובים נווה אילן, מעלה החמישה ואבו-גוש שבהרי ירושלים. בעקבות השריפה, תושבים במעלה החמישה פונו מבתיהם ובנוסף גם גני הילדים ביישוב פונו, אך בהמשך הסכנה על היישובים הוסרה. נציב הכבאות דדי שמחי מסר לחדשות 13 כי השריפות נגרמו בוודאות כתוצאה מידי אדם. לדבריו, "לא ראינו היום ברקים בשמי ישראל, ונברר אם זו הצתה או לא בהמשך".

יש לציין כי בשירותי הכבאות והצלה חושדים כי השריפה נגרמה מהצתה לאומנית. זאת, בעקבות הצתות קודמות ומקרים רבים של יידוי בקבוקי תבערה באזור. עם זאת עדיין לא נקבע בוודאות כי הגורם לשריפה הוא אכן לאומני.

מפקד מחוז ירושלים, ניסים טויטו, אמר בריאיון לחדשות 13 כי "עדיין לא הגענו למסקנה מהן הסיבות לדליקה. אנחנו בעיצומה של החקירה", סיפר טויטו. "על רקע ההיסטוריה של הגזרה והמתיחות - יכול להיות שהסיבה היא לאומנית. כרגע, אין לנו שום אינדיקציה להגיד באופן ודאי שזו הסיבה".