שריפה פרצה בבניין בירושלים: דייר כבן 70 נהרג

לוחמי האש פרצו לדירה שברחוב הנטקה וחילצו את האיש, ששכב על הרצפה מחוסר הכרה. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה כשהוא במצב אנוש - ובסופן קבעו את מותו

זמן צפייה: 01:00

שריפה פרצה הערב (רביעי) בבניין מגורים ברחוב הנטקה שבירושלים. גבר בשנות ה-70 לחייו נהרג בשריפה, הוא חולץ מדירתו במצב אנוש וצוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה - בסופן נקבע מותו. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום ופעלו לכיבוי השריפה.

טפסר משנה רוני סונינו מפקד תחנת כבאות והצלה "הבירה" שפיקד על האירוע שיחזר: "דווח לנו על שריפה בבניין ברחוב הנטקה, הזנקנו למקום ארבעה צוותי כיבוי מתחנות כבאות והצלה הסמוכות. בתוך זמן קצר הגענו למקום וזיהינו להבות הבוקעות מדירה בקומה התחתונה של בניין בשכונה", אמר והוסיף: "לוחמי האש חדרו דרך האש והעשן אל תוך הלהבות והחלו בסריקות לאיתור לכודים. לאחר זמן קצר ביותר, איתרנו אדם לכוד באחד החדרים וחילצנו אותו להמשך טיפול רפואי של מד"א, לצערנו לאחר זמן קצר, נמסר לנו כי האדם לא שרד לאחר שנפגע אנושות מן השריפה".

חובש רפואת חירום על אופנוע מד״א ירון נתן, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שריפה בבניין מגורים, עשן יצא מחלונות הדירה ומתחת לדלת שהייתה נעולה. לאחר שלוחמי האש פרצו את הדלת, בכניסת הדירה שכב גבר כבן 70 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, וכשסימני כוויות נרחבות בגופו. התחלנו מייד בביצוע פעולות החייאה, אך בהמשך נאלצנו לקבוע את מותו".

שרידים משריפת הדירה ברחוב הנטקה בירושלים
שרידים משריפת הדירה ברחוב הנטקה בירושלים | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם

עוד בחדשות 13:

"לקחו לי אוצרות": הורי הילדים שנספו בשריפה מספרים על הטרגדיה

סיבת השריפה בנתניה שבה נהרגו 2 ילדים – כשל חשמלי במנורת לילה

שריפה פרצה סמוך למבשרת ציון: מספר בתים פונו

שריפה בדירת מגורים ברחוב ארתור הנטקה שבירושלים
שריפה בדירת מגורים ברחוב ארתור הנטקה שבירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מדא

ביום שישי הלכו לעולמם רפאל ואלעזר אוחנה, בני חמש ושלוש, בשריפה שפרצה בביתם שבנתניה. בתוך שניות, עשן השריפה שפרצה בחדר הילדים הקטן והסגור, בגלל קצר חשמלי בנורת לילה, התאבך ומילא את החדר ולא הותיר לאלעזר ורפאל סיכוי. משפחת אוחנה היא משפחה קשת יום. האב, אופיר, הוא נכה שממתין כבר שנים לעזרה בדיור ציבורי. בינתיים, נאלצה המשפחה הגדולה להצטופף במבנה מאולתר, עמוס במפגעים בטיחותיים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191127-1755' autoplay='0' credit='' desc='זירת השריפה בירושלים' kid='1_kkbmkubf' duration='31'']

בתחילת השבוע סיפרה ציפי אוחנה, אמם של השניים: "אני עדיין לא מעכלת את האסון שקרה לי רגע לפני כניסת שבת", אמרה בשיחה עם חדשות 13. "לקחו את האוצרות שהיו לי בידיים. הכנתי לילדיי אוכל, השכבתי אותם לישון, לאחר מכן, ראיתי את הסלון חשוך, ועשן יצא גל של עשן שחור".

קרובת משפחה סיפרה: "הדירה הייתה מאולתרת מתחת לבית של הסבים. אם המשפחה התחננה למחלקת הרווחה בעיר בבקשה לעזרה בדיור ציבורי, אבל זה לא עניין אותם. אם הם היו מקבלים עזרה, הטרגדיה הזו יכולה הייתה להימנע".

Whatsapp Image 2019 11 23 At 1
רפאל ואלעזר אוחנה, שנספו בשריפה בנתניה

צוות חוקרי דליקות קבע כי הסיבה לשריפה הייתה כשל חשמלי במנורת לילה שמוקמה מעל למיטה והביא לדליקתה. עוד קבע הצוות כי הדליקה אירעה בחלק מבנה שעשוי מבנייה קלה, וכי עבודות החשמל בדירה בוצעו באופן מאולתר ומסכן חיים. החוקרים הדגישו כי התקנת גלאי עשן היתה מצילה את הילדים ומונעת טרגדיה קשה.

עוד עלה מבדיקת חוקרי הדליקות כי הדירה שבה פרצה השריפה חולקה למספר חדרים עם תוספות לא חוקיות. הילדים היו בחדר קטן דחוק בפינה ללא אוורור, בזמן השריפה, מה שהקשה עליהם להימלט.