מאמצי הכיבוי נמשכים: 17 אלף דונם נשרפו

כוחות הכיבוי ממשיכים לנסות להשתלט על האש במספר מוקדים שונים באזור הרי ירושלים. שני הנעדרים מבית החולים "איתנים" אותר. בנט: "עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר"

זמן צפייה: 01:27

כוחות הכיבוי ממשיכים גם הבוקר (שני) לנסות להשתלט על האש שפרצה במספר מוקדים שונים באזור הרי ירושלים. על פי הערכות, כ-17 אלף דונם כבר נשרפו. עשרות צוותי כיבוי, מטוסים ואף כוח צה"ל, הוזעקו לזירה על מנת לעזור במאמצי הכיבוי. עד כה פונו תושבים משישה ישובים והם טרם קיבלו אישור לחזור. בתוך כך, אותר שבתאי שמעון סיגל תושב מעלה אדומים בן 25, שאושפז בבית החולים "איתנים" ונעדר מאתמול מאז פינוי המקום.

בעקבות השריפה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות התריעו על זיהום אוויר גבוה מאוד ביישובים מבשרת ציון, שורש, שואבה, נווה אילן והאזור. לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון הומלץ להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך, וליתר האוכלוסייה לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כוח מסתערבים הותקף במהלך מעצר בג'נין – חמישה מחבלים נהרגו

הטליבאן: "המלחמה נגמרה – רוצים להיות חלק מהקהילה הבינלאומית"

סער: "נתניהו, משפחתו ותומכיו עוסקים בהכפשה שיטתית"

שבתאי שמעון סיגל נעדר באירוע השריפה
שבתאי שמעון סיגל

לפי שעה, מוקדי האש מתרכזים סביב היישובים צובה, כסלון, בית מאיר, שורש, שואבה, איתנים, גבעת יערים והר איתן. תושבי כיסלון הורשו לחזור לבתיהם, וצוות העובדים של בית החולים "איתנים" חזרו לעבודתם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע אמש לחדר הפיקוד של כוחות ההצלה שנמצא בסמוך לאירועי השריפה. לדברי בנט, הבוקר יתחדשו פעילות מטוסי הכיבוי בתקווה שעד שעות הצהריים תושג שליטה על מוקדי השריפה. "נראה שמאמצי ההשתלטות על האש מתקדמים בכיוון חיובי, אבל צריך לומר: עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר".

שריפה, הרי ירושלים
האש מכיוון צובה | צילום: צביקה ליטנברג

מתחקיר ראשוני של זירת האירוע נראה כי השריפה נגרמה בידי אדם כתוצאה מרשלנות או הצתה מכוונת. כזכור, הדליקה החלה אתמול בשעות הצהריים באזור היישוב בית מאיר ומשם בגלל הרוחות החזקות התפשטה מזרחה. נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי אמר אמש בהערכת מצב בעקבות השריפה כי "מבחינתנו אין סכנה קריטית ליישובים מלבד כמה לולים ובתים שנתפסו באש אך הכוחות מכבים אותם".

משם, כפי שתיאר שמחי, "האש עברה ליישובים כסלון, רמת רזיאל, שורש ושואבה. הייתה פה עבודה משותפת של כבאות והצלה עם משטרת ישראל. יש כאן כמעט 60 כבאיות עם 12 מטוסי כיבוי והצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף. האש המשיכה לכיוון מזרח באזור הר איתן והר הטייסים, ובאזור גבעת יערים, ואנחנו עוצרים אותה בקו הכי מזרחי שרק אפשר".