לוחם האש שמת מאירוע לב הובא למנוחות: "היה אמיץ ואדם מיוחד"

מאות בני אדם הגיעו להלווייתו של תיימור קבלאן, ביניהם השר לביטחון הפנים: "היה דוגמא ומופת לכל לוחם אש". מפקד מחוז צפון של מערך הכבאות: "מתחייבים לשמר את מורשתו ולהנציח את זכרו"

זמן צפייה: 00:36

מאות בני משפחה, מפקדים, חברים ותושבי בית ג'אן השתתפו היום (חמישי) בטקס הלווייתו של רב סמל תיימור קבלאן שמת אתמול, ככל הנראה מאירוע לב, בעת שעסק בכיבוי שריפה בצפון הארץ.

בהלוויה השתתפו השר לביטחון פנים עמר בר לב, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, ראש מועצת בית ג'אן ראדי נג'ם, מפקד מחוז צפון טפסר ניזאר פארס, בכירים ולוחמים במערך הכבאות ומחוז צפון.

השר לביטחון פנים הספיד את קבלאן ואמר: "כמפקדים ולוחמים, אחד הסיכונים שאנו רואים לנגד עינינו בעת מילוי משימותינו הרבות הוא אובדן. בגוף ובנפש. סמל תיימור קבלאן הוא דוגמא ומופת לכל לוחם אש ולכל אדם. באומץ רב ובחוסן נפשי אדיר הוא התייצב אתמול מול השריפה וחירף את נפשו לטובת הצלת חיים של אחרים".

השר בר לב בהלוויית הכבאי תיימור קבלאן
השר בר לב בהלוויית הכבאי תיימור קבלאן | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

מפקד מחוז צפון ניזאר פארס נפרד אף הוא מלוחם האש שהצטיין לדבריו במקצועיותו ואומץ ליבו: "בלב כואב אנו נפרדים היום מלוחם האש תיימור קבלאן, שנפל במהלך פעולה מבצעית שתכליתה הצלת חיים במהלך שריפה. תיימור גדל בבית על ערכי אהבת האדם והמולדת ואף שירת בצבא כקצין קרבי מוערך, אמיץ ואדם מיוחד. אנו מתחייבים לשמר את מורשתו של תיימור ולהנציח את זכרו לעד".

אתמול נחשף בחדשות 13 כי קבלאן סבל ממחלת לב ועבר שני צינתורים, אך למרות זאת המשיך לעבוד כלוחם אש ללא אישור קצין רפואה ראשי של מערך הכבאות ומותו נגרם ככל הנראה מאירוע לב נוסף שעבר במהלך כיבוי השריפה. במשך תקופה ארוכה ישב קבלאן בביתו לאחר שעבודתו הופסקה בשל מצבו הבריאותי. לפני כשלוש שנים שב לעבוד בכבאות ואף אושר לו לשוב לפעילות מלאה שכוללת עבודה בתנאים קשים במיוחד, התנאים עימם מתמודדים לוחמי האש.

גורם במערך הכבאות הסביר כי שובו לעבודה האינטנסיבית בכיבוי שריפות התקבל רק לאחר שהוצג להם אישור מרופא תעסוקתי חיצוני שקבע כי קבלאן כשיר באופן מלא לשוב לעבודתו ומחלתו לא מסכנת אותו אך, כאמור, ללא אישור קצין הרפואה הראשי של הכבאות.