"הכול נלקח ביום אחד": תושבי הבתים שנשרפו מנסים להתחיל מחדש

המשפחות ממבוא מודיעים ומקיבוץ הראל מנסות להיאחז בשרידים שהותירו אחריהן שריפות הענק, שכילו זיכרונות של קהילה שלמה. "מעולם לא ראיתי דבר כזה - סיפור חיים שלם עלה באש"

זמן צפייה: 12:29

שבוע אחרי שריפת הענק שלקחה איתה אינסוף זיכרונות, מבקשות המשפחות ממבוא מודיעים ומקיבוץ הראל להיאחז בדברים הקטנים שהצליחו לאתר בין ההריסות - ולהתחיל מחדש.

מהבית של יואל גל אור, תושב מבוא מודיעים, נשאר בעיקר אפר. "אתה עומד בצד ואתה רואה את הכול נעלם, הכול נשרף", סיפר. "בדיוק יצאתי מהיישוב", שחזר גל אור. "הגיעה ההודעה שחייבים להתפנות. הרמתי לטפון לאשתי, אמרתי לה שהיא חייבת להתפנות. היא ארזה את הילדים, לקחה אלבום תמונות – זה הדבר היחיד שהיא לקחה – והלכה". עוד סיפר: "הלכתי וראיתי את כל המקום, את כל האש, משהו שלא ראיתי בחיים. עד השמיים. סיפור חיים שלם בוער באש".

יואל גל אור, בביתו שנשרף במבוא מודיעים
יואל גל אור, בביתו שנשרף במבוא מודיעים

כמעט שבוע אחרי שנאלץ לעזוב את המושב, חזר גל אור כדי לנסות ולחפש שאריות של החיים. למרות ההרס הרב, הוא לא ויתר – גישש בידיים חשופות בין השרידים של ביתו, ומצא חפץ חשוב במיוחד בעבורו – טבעת שקנה לאשתו טרם לידת בנם. "כל החיים, כל העולם פה", אמר גל אור. "קהילה שלמה שהכול נלקח ממנה ביום אחד. היו פה חיים מלאים ומדהימים".

הקרב של תושבי מבוא מודיעים מתחיל עכשיו. לרבים מהם אין בעלות על הקרקע שהם חיים עליה כבר עשרות שנים, והחשש הגדול שלהם הוא שהשריפה הזאת לקחה איתה גם את האפשרות לחזור אל האדמה שלהם. בפגישה עם מנכ"ל משרד הפנים הם דורשים ממנו תשובות - מתי יוכלו לחזור לחיים נורמליים. בינתיים, מנסות המשפחות לאסוף את השברים – ולמצוא את הכוחות להתחיל מחדש.