חזרה לקיבוץ כדי להציל את החתולה שלה: "אין ברירה, יש עשן ואש"

כמה בתים בהראל הסמוך לבית שמש עלו באש, ותושבי הקיבוץ כולו פונו. שגיא שי, תושב המקום, סיפר כי פונה בכוח כשהשריפה הגיעה לביתו, ותושבת אחרת אמרה: "היה עשן כבד מאוד, אי אפשר היה לנשום"

זמן צפייה: 04:38

בעקבות השריפות שפרצו כתוצאה מגל החום הכבד הפוקד היום (חמישי) את הארץ, תושבים רבים פונו מבתיהם בכמה יישובים ברחבי הארץ. דניאל, תושבת הקיבוץ הראל שהייתה בעבודה בזמן שהאש התפשטה אל תוך הקיבוץ, נכנסה לביתה במיוחד כדי להציל את החתולה שלה, בלה הצוענייה: "אין ברירה, יש שם אש ועשן", הסבירה. תושבים נוספים שפונו חוששים לשלום בעלי החיים שהם מגדלים ונותרו באזורים המסוכנים: "ראיתי עוד שני כלבים שהסתובבו, אבל אני חושבת שהם בסדר", אמרה דניאל והוסיפה: "אני מאוד מעריכה את כל כוחות הכיבוי וההצלה, אני מאוד מודה למשטרת ישראל ולמג"ב".

שגיא שי, גם הוא תושב הקיבוץ, פונה יחד עם שאר התושבים, וסיפר כי הם היו עדים למספר רב של בתים שעלו באש. "רוב הסיכויים שחלק גדול מהבתים בקיבוץ עלו באש, כל השכונה החדשה עלתה באש", סיפר. לדבריו הוא אינו יודע מה עלה בגורל הבית שלו: "פינו את כולם בשלב מאוד מוקדם, כשהאש עלתה והתחילה להשתלט על הבתים. בסביבות השעה 14:00 הגיעו אוטובוסים של המועצה לפנות אותם. אותי פינו בכוח כשהאש כבר החלה לעלות על הבית, אני מקווה שהוא בסדר, אין לי הרבה אינפורמציה".

לכתבות קשורות >> 

שריפות משתוללות בדרום ובמרכז הארץ; תושבים פונו מבתיהם • חי

עומס חום קיצוני ברחבי הארץ; שיא כל הזמנים נשבר בעוטף עזה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-1716' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='שריפה משתוללת בקיבוץ הראל' kid='1_5ar7avt3' duration='42']

נוגה, מטפלת מקיבוץ הראל סיפרה לחדשות 13 על הפינוי: "היה עשן מאוד כבד, אי אפשר היה לנשום. האש עוד הייתה יחסית רחוקה אבל בבתים שרחוקים לשדות ראו יותר את האש". "פתאום נכנס שוטר לתוך הגן ואמר לנו להתכונן לפינוי ולספור את הילדים. וידאנו שכולם בסדר ורגועים. אנחנו עם כל הילדים מהגן וההורים שלהם פה והכל בסדר", הוסיפה נוגה. "פינו אותנו לתל שחר. אספנו מהר את כל הילדים ויצאנו לכיוון האוטובוס".

השריפה באלעד
השריפה באלעד | צילום: צילום דוברות כבאות והצלה

ספיר אליהו, תושבת היישוב כפר אוריה הסמוך, סיפרה כי בשעות הצהריים התקבלה הנחייה להתכונן להתפנות מהבתים ביישוב ולאחר כמה שעות הודיעו להם כי באפשרותם להישאר עד להודעה חדשה. "בינתיים אין סכנה, אבל זה תלוי ברוח, אי אפשר לדעת מה יקרה. אמרו לנו שצריך להתכונן, לארוז את הדברים ואולי בהמשך הניידות יבואו להגיד לנו להתפנות".

תושב הקיבוץ כרמיה, פונה ביחד עם תושבים נוספים לבית התינוקות שבקיבוץ: "הודיעו לנו בקבוצת הוואטסאפ של הקיבוץ שיש שריפה באזור המערבי, שבו אני גר. לא נתנו לנו להיכנס לרחוב וביקשו ממנו להגיע לגן הילדים. לאורך כל הנסיעה אפשר היה לראות את העשן מתמר מעל הקיבוץ, ממש מעל הבתים. אנחנו גרים ממש סמוך לשריפה".

שמורת כרמיה
שמורת כרמיה | צילום: חדשות 13

בעקבות המצב נציב הכבאות הארצי דדי שימחי חתם על צו ארצי לגיוס כללי של הכבאים, שהוקפצו לתחנותיהם. אודי גל, דובר כבאות והצלה מחוז ירושלים, אמר: "מדובר בשריפה גדולה ליד כפר אוריה, האש מתפשטת ממערב למזרח. הלהבות הן אדירות, לוחמי האש מנסים למנוע מהלהבות להתפשט אבל כרגע אין שליטה על האירוע. כביש 44 נחסם לתנועה וכנראה ייחסמו עוד כבישים באזור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-1619' autoplay='0' credit='משה ברוכי, יערן קק"ל' desc='שריפה ביער בארי ' kid='1_1tn9gy2z' duration='27']

קיבוץ הראל הסמוך לבית שמש פונה כולו מתושבים, וכביש 44 נחסם לתנועה מצומת שמשון לצומת אשתאול בשני הכיוונים, בעקבות שריפת חורש. בהתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון שישה אנשים נפגעו קל ופונו לבית החולים סורוקה, עשרה נוספים טופלו במקום. קו הבתים הראשון ביישוב פונה מתושביו.

ברהט, בפארק נחל באר שבע ובמושב יכיני הסמוך לשדרות משתוללות שריפות. במקביל פרצה שריפה גדולה ביער בארי, צוותי עובדי קק"ל בסיוע עובדי רט"ג פועלים בשטח. כוחות משטרה וכיבוי אש הוזעקו לשריפה המתחוללת בשטח הסמוך לרחובות רחמילביץ ודב סדן בשכונת פסגת זאב שבירושלים.