תחרות ההסברה: מיליון דולר יוענקו לארגונים הנאבקים באנטישמיות

קרן פרס בראשית והפילנתרופ רוברט קרפאט מבקשים לקדם את תדמית ישראל והיהודים בעולם, באמצעות פרסים לעמותות הפועלות בתחום. "יוזמה שקוראת לאחדות העם היהודי למען עתיד המדינה"

הפגנת BDS
הפגנת BDS | צילום: חדשות 13

קרן פרס בראשית הכריזה הבוקר (שני) ביחד עם הפילנתרופ היהודי-האמריקני, רוברט קרפאט, על פתיחת תחרות שבמסגרתה יוענקו כספי זכייה בסך מיליון דולרים לארגונים ישראליים הפועלים למציאת פתרונות חדשניים לתופעת האנטישמיות והחרם נגד מדינת ישראל בעולם.

עמותות וארגונים שפועלים בישראל ומציעים תוכניות יצירתיות שמטרתן לקדם את השיח על ישראל בהיבט התרבותי, החברתי והיזמי, להתעמת עם סטריאוטיפים קיימים ולהעמיק את הידע על ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איראן נגד המערב: אם תחצו את הקווים האדומים – נשמיד אתכם

ליברמן על האפשרות של חסינות לנתניהו: "פגיעה באמון הציבור"

המשבר בהבימה: ביהמ"ש מינה נאמנים זמניים – הדירקטוריון הושעה

רוברט קראפט
רוברט קראפט | צילום: רויטרס

"הנושא הפילנתרופי של שנת 2019 הוא המאבק באנטישמיות ובניסיונות ההולכים וגוברים להטלת ספק בלגיטימיות של מדינת ישראל", אמר סטן פולובץ, מייסד-שותף ויו"ר קרן פרס בראשית. "המענקים נועדו לעזור לארגונים ללא מטרות רווח להתמודד עם הבעיה הקריטית הזו על ידי קידום סיפורה מעורר ההשראה של ישראל בפני קהלים ברחבי העולם, באופן מדויק ונאמן לאמת. יחד עם רוברט קראפט אנו מזמינים תורמים נוספים להצטרף אלינו".

בישראל, מענקי "Speak Out for Israel" יחולקו בשיתוף פעולה מקצועי של ארגון מת"ן-משקיעים בקהילה והזוכים בתחרות יוכרזו באפריל 2020. התחרות פתוחה לארגונים ללא מטרות רווח בישראל עם ניסיון מוכח במגוון תחומים הכוללים: אמנות ותרבות, עסקים, אקדמיה, רפואה ומחקר, חינוך, שמירה על איכות הסביבה ועוד.

"לישראל מקום חם בליבי ובלב משפחתי". אמר חתן פרס בראשית לשנת 2019, רוברט קראפט. "בה חגגנו אשתי ואני את ירח הדבש שלנו בשנת 1963. מאז ועד היום, אני פועל למימון אינספור משלחות וטיולים לישראל כך שכולם יוכלו לחוות אותה. מבחינה רוחנית, אין שנייה לה. ככל שיותר אנשים ילמדו על ההיסטוריה של ישראל, התרבות המגוונת והחדשנות שנוכחת בה, כך נוכל לשנות יותר סטריאוטיפים ולסיים את תופעת האנטישמיות. התחרות למענקי פרס בראשית נפתחת בתקופה רלוונטית וקריטית לפעולה - והיא יוזמה שקוראת לאחדות העם היהודי למען עתיד המדינה".

יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית ויו"ר הסוכנות היהודית, אמר: "במהלך שש השנים האחרונות קרן פרס בראשית מאירה נושאים חברתיים חשובים, מעלה אותם לסדר היום הציבורי ועוסקת בשינוי חיובי בארץ ובעולם. השנה אנו יוצאים למסע הכרחי ואפילו קריטי, והוא המאבק בדה-ליגיטמציה כלפי מדינת ישראל. הארגונים שיזכו בתחרות המענקים יקבלו את הרוח הגבית הנדרשת להצלחה״.

מאז הקמתה הכספים שהוענקו לזוכים בפרס בראשית, תמכו בלמעלה מ-130 עמותות ב-16 מדינות' בהן ישראל, ארה"ב ובריטניה. ארגונים אלו פועלים בתחומים שונים, כמו יזמות חברתית, שיפור חייהם של אנשים עם צרכים מיוחדים, סיוע במשבר הפליטים העולמי וקידום שוויון מגדרי. במהלך תחרות המענקים בשנה שעברה שהתמקדה בהעצמת נשים, יותר מ-200 עמותות ישראליות הגישו מועמדות  ולבסוף 37 נבחרו לקבלת מימון.

אהובה ינאי, מנכ"לית מת"ן-משקיעים בקהילה: "אני שמחה לשוב ולשתף פעולה עם קרן פרס בראשית במאמץ חשוב זה, ובטוחה – בדיוק כמו בשנים הקודמות – שיחד נצליח לשנות את המציאות עבור רבים. העובדה שהקרן בוחרת להתמקד בדרכים חדשניות ויצירתיות לקידום תדמיתה של ישראל מסביב לעולם היא החלטה משמעותית בעולם הפילנתרופיה הישראלי והבינלאומי, שבדרך כלל נשען על שיטות מסורתיות יותר".