עכשיו זה סופי: הרכבת הקלה בגוש דן תיפתח בעוד שבועיים

לאחר עשרות דחיות ותקלות חוזרות ונשנות, שרת התחבורה הודיעה כי הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח לציבור ביום שישי ה-18 באוגוסט, זאת לאחר אישור של ועדת ההיגוי במשרד התחבורה. השרה רגב: "הקו האדום הוא הסנונית שמבשרת את בוא האביב"

הרכבת הקלה בנסיעת מבחן בשד' ירושלים ביפו
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן בשד' ירושלים ביפו | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייפתח באופן רשמי לציבור בעוד שבועיים בדיוק, יום שישי ה-18 באוגוסט - כך נודע היום (שישי) לחדשות 13. זאת, לאחר דחיות ותקלות רבות וזמן רב שלקח עד הכנת הקו לפתיחה לציבור. שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את מנכ"ל נת"ע חיים גליק להתחיל את פעילות הקו בעוד שבועיים.

מנכ"ל נתע עדכן היום את שרת התחבורה ומנכ"ל המשרד משה בן זקן כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה. מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר ניתנו ע"י חברות גרמניות עצמאיות.

רגב הגיבה לאחר הפרסום: "מתרגשת לרגל הבשורה האדירה לאזרחי ישראל ומברכת את חברת נת"ע על קבלת האישורים הנדרשים. העשור הקרוב הוא עשור מוטה תשתיות ותחבורה ציבורית ואני בטוחה כי הקו האדום הוא הסנונית שמבשרת את בוא האביב".

Whatsapp Image 2023 05 02 At 1
הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כבר ביום שני האחרון התכנסה ועדת ההיגוי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יחד עם אנשי משרד האוצר ואנשי חברת נת"ע, ואז הוחלט, בכפוף לאישור הבטיחות שקיבלו מחברת הבקרה הגרמנית, ועל בסיסו, להורות לחברת נת"ע להתכונן לפתיחה הרשמית של הקו. האישור הרשמי, כאמור, הגיע היום.

טרם התקבלה החלטה סופית לגבי עלות הנסיעה לנוסעים. במשרד התחבורה מעוניינים שמחיר נסיעה, לפחות בתקופת ההרצה יהיה בחינם, אך במשרד האוצר לפי שעה מתנגדים באופן נחרץ למהלך שכזה. נציין כי כל העת נמשכות נסיעות המבחן של הרכבות.