משפחת הפצוע בפיגוע בחברון: "יצא להציל חיים - כפי שתמיד עשה"

אשתו ובתו של עופר אוחנה שהיה נהג האמבולנס שהגיע לזירת האירוע ונפגע קשה בעצמו, סיפרו כי לאחר שעבר שני ניתוחים, חל שיפור במצבו והוא נותק ממכונות ההנשמה. עוד התייחסו בנות משפחתו של אוחנה לטענות כלפיו ברשת: "הרבה שמועות לא נכונות רצו ברשתות החברתיות - זה לא היה קל. שום רוצח או מחבל לא יגרמו לעופר ולנו לזוז לשום מקום"

זמן צפייה: 02:17

תרצה וטוהר אוחנה, אשתו ובתו של עופר, שנפצע בפיגוע הירי בקריית ארבע במוצאי שבת, אמרו היום (שני) לחדשות 13 כי "עופר שמע על הפיגוע, וכפי שהוא תמיד עושה - מגיע ראשון לכל פיגוע - הוא הלך להציל חיים".

לדבריהן, "לצערנו המחבל השפל פתח ביריות על מנת להרוג, ופצע את עופר באופן קשה. הוא פונה במצב קשה, ובשטח כבר כוחות ההצלה של קריית ארבע טיפלו בו והצילו אותו. בבית החולים הוא קיבל טיפול מציל חיים, וברוך השם ייצבו את מצבו. הוא עבר שני ניתוחים וכרגע נמצא בטיפול נמרץ. המצב משתפר לאט-לאט, איטי אבל במגמת שיפור. זה הזמן להודות לכל עם ישראל על החיבוק והתפילות.

"כפי שאתם יודעים, עופר נגע בהרבה מאוד אנשים בארץ ובעולם, ואנחנו מרגישים את החיבור החם והעוטף, וזה מחזק אותנו מאוד. זה נותן לנו המון כוחות, ומפה אנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לרפואתו עד להחלמה מהירה. במוצאי שבת במקום קטן, שומעים מאוד מהר שיש התרחשות כלשהי. שמענו שיש פיגוע וניסינו להתקשר, ועופר לא ענה. התחילו להגיע אלינו אנשים הביתה, והבנו שכנראה עופר נפגע".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בקריית ארבע
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בקריית ארבע | צילום: דובר צה''ל

הן מספרות: "לא ידענו באיזה אורח הוא נפצע, היו הרבה שמועות לא נכונות שרצו ברשתות החברתיות, זה לא היה קל. ברגע שהגענו לביה"ח הבנו את מצבו, ואני רוצה להודות לצוות של שערי צדק שמטפל בו במסירות רבה. עופר מאתמול אחר הצהריים לא מונשם, הוא בהכרה ומתקשר איתנו מעט, הוא מאוד חלש ובעזרת השם הוא יהיה בסדר. אנחנו לא כל-כך מדברים איתו על זה עופר נהג אמבולנס כבר 30 שנה בתקופה האחרונה, הוא כבר לא נהג אמבולנס, אבל מגיע לכל זירה וברוב המקרים לפני כולם.

"זה מתוך תחושה של מסירות ורצון לעזור, רצון להעניק חיים ולהציל ומתוך חשיבות של ארץ ישראל ואמונה מאוד גדולה. שום רוצח ושום מחבל נתעב לא יגרמו לא לעופר ולא לנו לזוז לשום מקום. אנחנו פה, חיים ובועטים, והכל בסדר. זה הרבה יותר עמוק ממה שאתם חושבים, זה הרבה יותר שורשי, ונהייה בסדר. אם הוא עכשיו חזק, הוא ייצא מזה יותר חזק - ותשמעו על זה הרבה".

פצועים מהפיגוע בקריית ארבע מגיעים לבית החולים הדסה עין כרם
פצועים מהפיגוע בקריית ארבע מגיעים לבית החולים הדסה עין כרם | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, בפיגוע שהתרחש במוצאי שבת נרצח רונן חנניה ושלושה נוספים נפצעו מירי של מחבל שפתח באש באזור שכונת גבעת האבות בקריית ארבע - וחוסל. חנניה נפצע אנושות ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.