גיבור החווה הסינית נזקק לתרומת מח עצם: "נלחמים על חייו"

בני כהן, בן 70 מנתניה, היה סמל בגדוד 890 בזמן מלחמת יום הכיפורים, ולחם בקרבות סמוך לתעלת סואץ שבהם נפלו 41 חיילי הגדוד ועוד 122 חיילי שריון. כעת, לאחר שלקה במחלת הסרטן, הוא נזקק לתרומת מח עצם, משפחתו: "אבא לחם, הוא גיבור ישראל"

בני כהן
בני כהן | צילום: מתוך פייסבוק

בני כהן, שלחם בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים, נזקק לתרומת מח עצם בשל מחלת הסרטן, כך מפרסמת היום (רביעי) משפחתו ומבקשת את עזרת הציבור. כהן הוא בן 70 מנתניה, ובזמן המלחמה היה סמל בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, ולחם בקרבות הקשים סמוך לתעלת סואץ בהם נהרגו 41 חבריו מהגדוד.

המשפחה מבקשת מכל מי שעומד בקריטריונים למסור דגימה שתיכנס למאגר הארצי של עזר מציון, כאשר הקריטריונים הם: גילאי 18-45, בריאים, שאינם מופיעים כבר במאגר בקישור הנ"ל, עם עדיפות למוצא טוניסאי, ג'רבה או צפון אפריקה. תהליך הדגימה לוקח כ- 30 שניות, הדגימה נלקחת על ידי שפשוף מטוש בפנים הלחי והיא מתבצעת עצמאית.

מהמשפחה נמסר: "אבא הוא גיבור ישראל שלחם במלחמות ישראל והקדיש את חייו להנצחת זכר חבריו הנופלים במלחמת יום הכיפורים ביחידה 890 של הצנחנים בקרב החווה הסינית. עכשיו אנחנו נלחמים על חייו! אנחנו צריכים את עזרתכם".

תעודות הוקרה לבני כהן
תעודות הוקרה לבני כהן | צילום: באדיבות המשפחה

כהן כתב את סיפורו באתר "המרכז למלחמת יום הכיפורים", ושם בין היתר כתב: "היו לי כמה דקות של הרהורים. כל החיים עוברים לפניך ואתה נזכר בחברים מהילדות, מהגן, מבית הספר ובמיוחד במשפחה ובאמא. ומה היא תעשה אם חס וחלילה יקרה לי משהו. והיו לי עוד שני אחים צנחנים, מה קורה איתם? האם הם חושבים ומרגישים כמוני. "הרגשתי יובש בפה ומחנק בגרון. שלחתי את ידי למימיה, שתיתי כמה לגימות ולפתע כאילו נוריתי מתוך לוע של תותח: הרגשתי רענן ויריתי לכיוון העמדות המצרים".

בני כהן
בני כהן | צילום: מתוך פייסבוק

כהן פעל רבות להנצחת זכרם של חיילי גדוד 890 שנפלו בקרבות החווה הסינית, ובשנת 2018 נחנכה אנדרטה סמוך לישוב עמיקם שהיה שותף בהקמתה.

מהמשפחה נמסר כי ניתן להזמין ערכה לבית בטלפון 03-9277772. כמו כן, ניתן לבצע את הבדיקה גם במשרדי המאגר ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה בימים א-ה בין 09:00 - 15:00. עוד נמסר: "ניתן לפנות אלינו ואנחנו נגיע עם בדיקה ונאסוף אותה מביתכם. אנא התקשרו ל- 054-3058700".