מאות בהלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון: "נורת אזהרה לכולנו"

בבית העלמין בחולון מובא למנוחות וולקוב, דריה, שנדקר למוות במהלך ויכוח במעבר חצייה בשבוע שעבר. בתו דריה ספדה לו: "חור שלא יתמלא לעולם", חברתו לעבודה: "אין מילים שיכולות לתאר את הרוע והברבריות"

זמן צפייה: 02:16

מאות משתתפים הגיעו בשעה זו (ראשון) ללוות את יורי וולקוב שנרצח במעבר החצייה בחולון בדרכו האחרונה בבית העלמין בחולון. דריה, בתו של יורי, ספדה לו: "אבא, אבא יקר, אבא אהוב היית בלתי חלק נפרד מאיתנו אנחנו עדיין לא מאמינים שאתה נכנס לאדמה הקרה ולא תשוב לביתנו אנחנו לא מאמינים שאותו אדם נוראי עשה את החור בלב שלנו של כולנו, חור שלא יתמלא לעולם. לא מאמינים שלא תחזור לאמא ולמיטה שלך. ננציח את זכרך. יודעים שאתה שומר עלינו מלמעלה".

הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון
הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון

שירה פלג, אחות אחראית באיכילוב, מקום עבודתו של יורי: "אין מילים שיכולות לתאר את הרוע והברבריות. לראות אותו יום יום ולחשוב שלא יפקוד יותר את המחלקה. היית שנייה לפני משמרת לילה וחייך נלקחו בגלל אדם שפל וחסר מעצורים אדם שכולו מונע משנאה. האובדן של יורי חור שנפער ולעולם. המוות שלו הוא נורת אזהרה לכולנו ולחברה הישראלית. היית עובד מסור לחולים הגעת לעבודה בשמחה לא בכדי קיבלת עובד מצטיין".

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון, לצד זירת האירוע
יורי וולקוב שנרצח בחולון, לצד זירת האירוע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, ספד לו: "לא את כולם אני יכול להכיר בבית החולים, אבל יורי הכרתי ואת לנה ואת הבן שעובד בחדר הניתוח. את המסירות את כל הטוב. בכל פעם שאתם על הכביש תזכרו את יורי". חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע להשתתף בהלוויה גם הוא ואמר: "יורי היקר, הסכין שפגעה בך פגעה בכולנו, הוונדליזם הברבריות. את האלימות הזאת, את השנאה הזאת צריך לגדוע".

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים בה התגורר יורי אמר: "הרצח הזה על כולנו על כל החברה הישראלית, האלימות שקיימת אצל גורמים בחברה הישראלית היא טרור בכל ימיו. הרוצח צריך להיות מטופל כמו מחבל. לנה והילדים, מדינה שלמה מחבקת אותכם".

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון, לצד זירת האירוע
יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון, לצד זירת האירוע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במקביל, חקירת הרצח נמשכת ובידי המשטרה תכתובות וואטסאפ מחשידות ששלח עדי מזרחי, החשוד בדקירתו למוות של וולקוב, זמן קצר לאחר הרצח. ככל הידוע, בהודעות שקושרות את החשוד לאחר המעשה הוא התכתב עם עבריין אחר כשהוא מבקש ממנו לסייע לו לכאורה להימלט לחו"ל ולהעלים את הקטנוע. כמו כן, חוקרי ימ"ר תל אביב סבורים כי מזרחי ניסה "לנקות" את הקטנוע מסימנים לפני שנעצר על-ידי המשטרה. החוקרים הצליחו גם לבצע של הקטנוע של מזרחי בזירת הרצח.

עדי מזרחי החשוד ברצח יורי וולקוב והקטנוע שלו שאותר בביתו
עדי מזרחי החשוד ברצח יורי וולקוב והקטנוע שלו שאותר בביתו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 / דוברות המשטרה

למרות שהחקירה בראשיתה ואין בידי המשטרה את כלי הרצח, במשטרה משוכנעים כי מזרחי הוא הרוצח. בתום דיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בתל אביב הוארך מעצרו בשישה ימים, והחוקרים סבורים כי יצליחו לגבש נגדו כתב אישום. במשטרה מאמינים כי אם לא היה נעצר בזמן, מזרחי היה נמלט לחו"ל, מה שמתחזק על רקע עדותו של חברו שנעצר גם הוא, שממנו ביקש עזרה בהימלטות בעקבות חיפושי המשטרה אחריו.

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 / מתוך פייסבוק

מרגע האירוע, מזרחי ניסה בכל דרך לשבש את החקירה. הוא רכב על קטנוע שונה מזה שהיה עמו בזירת הרצח על מנת שלא יצליחו להתחקות אחריו דרך צילומי מצלמות אבטחה, ולאחר מכן גם ניסה להעלים את הקטנוע שעמו היה על פי-החשד היה בזירה בעזרת אדם אחר שהגיע לקחת אותו - אלא שהשוטרים שביצעו מעקב סביב ביתו של מזרחי איתרו את האדם שהגיע לאסוף את הקטנוע ועצרו גם אותו.  לטענת גורמים במשטרה, גם ללא כלי הרצח ניתן יהיה להגיע בעזרת ראיות נסיבתיות כדי כתב אישום נגד מזרחי.