הרב אליהו בקשי דורון הובא למנוחות: "התווה דרך לרבני ישראל"

הרב הראשי לשעבר נטמן בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול שבירושלים, לאחר שהלך לעולמו אמש עקב הידבקות בקורונה. ההלוויה התקיימה במתכונת מצומצמת ורק רבנים ספורים ובניו נכחו בה

זמן צפייה: 02:40

הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, הובא הבוקר (שני) למנוחות בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול שבירושלים, לאחר שהלך לעולמו אמש בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה. בניו של הרב ורבנים בכירים ליוו אותו בדרכו האחרונה. הציבור התבקש שלא להגיע להלוויה. בן 79 היה במותו.‏ הרב הראשי לישראל דוד לאו ספד לו ואמר כי "זכינו לראות אותו כאב, מחנך, והתווה דרך לרבני ישראל. אנחנו מבקשים היום, ריבונו של עולם, נטלת מאיתנו דורות קודמים. נזכרים ורואים את הדורות הקודמים, וכעת נטלת מאיתנו את עטרת ראשון לציון ומבקשים ממך 'אמור לצרותינו די'".

בנו של הרב, יצחק, ספד לו ואמר: "הרב היה כל חייו איש אמונה, גם בימיו האחרונים היה לוחש את התפילה. היה מתפלל בהנץ החמה כל חייו. הדבר האחרון שאבא שמע זה היה על הברית של הנכד שלו שצריכה להתקיים היום. אנחנו מתחננים בפני הקדוש ברוך הוא שיעצור את המגפה הזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד רה"מ ביצע הזמנה בעשרות אלפי שקלים – הציוד הגיע לבלפור

"אמא חולה, היא בחדר לבד כבר שבוע": המשפחות סוגרות חודש בהסגר

תיעוד: יהודים שמתו בחו"ל מקורונה מובאים לקבורה בישראל

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון
הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון | צילום: יעקב כהן

הבוקר, הנשיא ריבלין נשא דברי פרידה מהרב וכתב כי "אני זוכר בגעגוע דיונים רבים שנערכו עמו בכנסת ומחוצה לה כרב ראשי ואת דאגתו הכנה לכל אדם ואדם, כמו גם את מאמציו לסייע לנשים עגונות ומסורבות גט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו אתמול: "אני דואב עמוקות, עם עם ישראל כולו, על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו הנכבדה ולתלמידיו הרבים".

"הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם", כתב נתניהו. "הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה. לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו".

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון
הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון | צילום: יעקב כהן

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאליהו בקשי דורון וכתב כי הוא "היה אחד מהרבנים החשובים שפעל למען יהדות מחבקת ומקבלת. זכורה לי במיוחד אמירתו שצריך 'לבטל את המונופול האורתודוקסי על נישואים בישראל ולהתיר חופש בחירה בנישואים'. דבר שהתקבל בהלם מוחלט אפילו בקרב רבנים מקלים בציונות הדתית. אני שולח את תנחומיי למשפחתו ומייחל לכך שמורשתו תשמר ותעבור לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

הרב, כאמור, נדבק בנגיף ובשבוע שעבר אושפז בבית החולים שערי צדק שבירושלים כשמצבו יציב, אולם הערב חלה החמרה במצבו עד שלבסוף נקבע מותו. מבית החולים שערי צדק נמסר כי "מצבו של הרב שסבל ממחלות רקע מורכבות הידרדר במהלך היום, ולמרות מאמצי החייאה רבים - בשעה האחרונה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לרב, ואמר כי הוא היה "איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל". לדבריו, "מוסדות 'בנין אב' ו'דבי אליהו' שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה". בנט הוסיף כי "בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מחבק אתכם. יהיה זכרו ברוך".