הנהירה לאומן: עבריין המין ברלנד ניסה להסתנן לאוקראינה - וגורש

למרות אזהרת המסע, עשרות אלפי ישראלים עשו את הדרך לקברו של הרבי נחמן מברסלב לקראת ראש השנה, וביניהם גם מנהיג "שובו בנים" שהורשע במעשים מגונים, למרות שהוויזה שלו סומנה ב"חותמת שחורה" שאוסרת את כניסתו למדינה בשלוש השנים הקרובות. כעת הוא נאלץ לעשות את דרכו בחזרה לישראל - בשעה שעשרות מתומכיו כבר הגיעו לאוקראינה בעקבותיו

זמן צפייה: 04:55

מנהיג ישיבת "שובו בנים" אליעזר ברלנד ניסה להסתנן היום (חמישי) לשטח אוקראינה, במטרה להגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן - אך כניסתו לא התאפשרה. סירוב הכניסה של ברלנד מגיע לאחר שבתחילת המלחמה באוקראינה הוא הביע תמיכה ברוסיה, עורר את זעם הרשויות בקייב ובעקבות זאת קיבל 'חותמת שחורה' בויזה - שמונעת ממנו להיכנס למדינה בשלוש השנים הקרובות. כבר לפני שבוע טס עבריין המין לרומניה, במטרה להגיע לאומן. כעת הוא נאלץ לעשות את דרכו בחזרה לישראל, בשעה שעשרות מתומכיו כבר הגיעו לאוקראינה בעקבותיו.

לתומכיו של ברלנד נמסר מגורמים בסביבתו: "עשינו בתקופה האחרונה הרבה מאוד השתדלות, לצערנו על אף כל המאמצים אין אפשרות שהרב יכנס בבטחה לאומן".

בנוסף לחסידיו של ברלנד, עשרות אלפי ישראלים נוספים בחרו לחגוג את ראש השנה בקברו של רבי נחמן מברסלב - על אף העובדה שישראל הוציאה אזהרת מסע לאוקראינה, בה המרחב האווירי נותר סגור בעקבות המלחמה המשתוללת. החסידים נכנסו לאוקראינה באמצעות מעברי גבול של מדינות סמוכות.

חסידים חוגגים בקרבו של הרבי נחמן באומן, אוקראינה
חסידים חוגגים בקרבו של הרבי נחמן באומן, אוקראינה

הגעת הישראלים לקברו של הרב דרשה הקמה של מיזמי הסעה ייעודיים. מושי הורביץ, העובד באחת החברות שמסיעות את החסידים, אמר: "השנה, בגלל המלחמה, נאלצים לנסוע הרבה שעות. נוסעים לגבולות, לפולין, הונגריה, רומניה ומולדובה. אנחנו הגענו להסכמות עם משמר הגבול ועם המשטרה, כדי שהכול יעבור חלק".  למרות אזהרת המסע שהוציאה המדינה, הוקצו ארבעה מיליון שקלים לצורכי אבטחה של הנוסעים לאומן.